۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴

هشدار پلیس فتا به سایت‎های خرید و فروش کالای دست دوم

ایتنا - «این سایت‌ها بستر مناسبی را برای مجرمان فراهم می‌کنند تا اموال دست دوم مسروقه را به فروش رسانند.»
هشدار پلیس فتا به سایت‎های خرید و فروش کالای دست دوم

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: مالکان سایت‌های خرید و فروش اموال دست دوم باید اطلاعات خریداران و فروشندگان را در اختیار پلیس قرار دهند.

به گزارش ایتنا سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در رابطه با فروش اموال مسروقه در سایت‌های خرید و فروش اموال دست دوم اظهار کرد: سایت‌هایی در فضای مجازی در حال فعالیت هستند که کارشان خرید و فروش اموال دست دوم و مستعمل است.
وی با بیان اینکه باید راهکارهای شناسایی کاربران برای مراجع مختلف تبیین شود، افزود: اشخاصی که از این طریق فعالیت می‌کنند، توسط پلیس فتا قابل شناسایی هستند، در همین راستا باید مالکان سایت‌ها و کانال‎های فروش اموال دست دوم، افرادی را که مرتکب جرم می‌شوند را به پلیس معرفی کنند.
سرهنگ کاظمی گفت: تاکنون درباره این موضوع در پلیس فتای تهران بزرگ هیچ پرونده‌ای تشکیل نشده و شاکی در این خصوص به ما مراجعه نکرده است. وی افزود: فروش اموال مسروقه موضوعی است که از قدیم مطرح بوده و پلیس آگاهی نیز با شناسایی متخلفان، نسبت به دستگیری مالخرها اقدام می‌کرد و اکنون اینگونه جرائم در فضای مجازی در حال انجام است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تعداد این سایت‌ها روزانه در حال افزایش است، گفت: پلیس فتا به مالکان سایت‌های خرید و فروش اموال دست دوم هشدارهای لازم را داده است، لذا مالکان این سایت‌ها موظف هستند تا خریداران و فروشندگان متخلف را به پلیس معرفی کنند، در غیر این صورت با حکم قضایی با متخلفان برخورد می‌شود و همچنین این سایت‌ها مسدود خواهند شد.

وی افزود: این سایت‌ها بستر مناسبی را برای مجرمان فراهم می‌کنند تا اموال دست دوم مسروقه را به فروش رسانند. همان گونه که در فضای حقیقی هرگونه معامله‌ای نیازمند شناسایی هویت خریداران و فروشندگان است، در سایت‌ها و فضای مجازی نیز هویت معامله کنندگان اموال باید به صورت ۱۰۰درصدی شناسایی و مشخص شود و صرفا این شناسایی منوط به دریافت شماره تلفن و اسم اینترنتی نیست.

سرهنگ کاظمی گفت: پلیس فتا برای مقابله با سوء استفاده کنندگان در این حوزه اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا بتواند برای شهروندان بستری امن و پایدار فراهم کند و آنان بتوانند با خیال آسوده در سایت‌ها و فضای مجازی به خرید و فروش اقدام کنند.
 
کد مطلب: 54613
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام