کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل؛ میزبان رقابت جهانی برای حل مسائل با استفاده از هوش مصنوعی

19 آبان 1397 ساعت 12:31

ایتنا- گوگل اعلام کرد که میزبان یک سری از رقابت‌ها و مسابقات جهانی است. قرار است که در این رقابت‌ها، یک سری از مسائل مهم و بزرگ با استفاده از فناوری هوش مصنوعی حل و فصل شود.



شرکت گوگل اعلام کرد که قرار است میزبان یک رقابت جهانی باشد. این شرکت متعهد شده است که به گروه‌هایی که می‌خواهند با استفاده از هوش مصنوعی، مسائل بزرگ و مهم بشری را حل کنند 25 میلیون دلار اهدا نماید. چند مورد از مهم‌ترین موارد موجود در زمینه هوش مصنوعی سبب شده است که استفاده از این فناوری در مسائل انسانی با مشکلاتی مواجه شود.
 
به گزارش ایتنا به نقل از ورج، شرکت گوگل، یکی از سازمان‌های پیشرو دنیاست که در زمینه توسعه نرم افزار هوش مصنوعی کار می‌کند.
این شرکت قصد دارد که رقابتی برگزار کند و در آن به توسعه برنامه‌های کاربردی و پژوهش‌هایی که بر اجتماع و جوامع انسانی، تأثیر مثبت دارد، کمک کند.
 
این رقابت که چالش تأثیر هوش مصنوعی نام دارد در زمینه خدمات اجتماعی طراحی شده است و تحت نظارت و مدیریت امور خیریه گوگل برگزار می‌شود و به صورت یک اقدام کاملا غیرانتفاعی برگزار می‌شود.

شرکت گوگل تصمیم گرفت که این کار را برای ایجاد یک رویکرد در توسعه هوش مصنوعی انجام دهد و اعلام کرد که برای تعدادی از سازمان‌هایی که در این رقابت طرح‌های موفق ارائه کنند، کمک هزینه 25 میلیون دلاری در نظر گرفته است.

 

گوگل علاقه دارد که از این طریق، از هوش مصنوعی برای حل مشکلات موجود در زمینه محیط ریست، بهداشت و درمان و مراقبت از حیات وحش استفاده کند.

گوگل همچنین اعلام کرد که هوش مصنوعی در حال حاضر برای کمک به شناسایی موقعیت نهنگ‌ها و رهگیری صدای آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین خاطر حتما در سایر موضوعات مرتبط با حیات وحش هم مفید خواهد بود.
 
در زمینه شرایط اضطراری هم می‌توان از هوش مصنوعی بهره برد. به عنوان مثال پیش‌بینی سیل و شناسایی مناطق جنگلی مستعد آتش‌ سوزی هم از مواردی است که هوش مصنوعی می‌تواند کاربرد فراوان داشته باشد.
 


کد مطلب: 54606

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54606/گوگل-میزبان-رقابت-جهانی-حل-مسائل-استفاده-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir