۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰

5G می‌تواند کسب و کار شما را در معرض حملات سایبری قرار می‌دهد

ایتنا- نسل بعدی استانداردهای شبکه بی‌سیم می‌تواند شکاف‌های امنیتی مهم را باز کند و باعث شود که کسب و کارهایی که از این نوع فناوری استفاده می‌کنند، در معرض بزرگ‌ترین حملات سایبری قرار بگیرند.
5G می‌تواند کسب و کار شما را در معرض حملات سایبری قرار می‌دهد

آینده 5G روز به روز روشن‌تر می‌شود و همین موضوع موجب می‌گردد که کسب و کارها تمایل بیشتری برای جهش به سوی این فناوری داشته باشند.
شاید این فناوری بتواند سازمان‌ها را رو به رشد قرار دهد ولی مشکلی که در این بین وجود دارد این است که کسب و کارها را نیز در معرض حملات سایبری قرار می‌دهد و می‌تواند مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک ریپابلیک، بر اساس پژوهش‌های اخیر، فناوری نسل پنجم تمامی شکاف‌های امنیتی را پوشش نمی‌دهد و به همین خاطر احتمال حملات سایبری افزایش می‌یابد.
گروه‌های مختلف در تلاش هستند که با اقدامات مناسب این شکاف را پوشش دهند و با این کار از حریم خصوصی افراد و سازمان‌ها محافظت کنند.
 
استانداردهای 5G از 3GPP برای امور امنیتی خود از پروتکل تبادل کلید احراز هویت‌شده استفاده می‌کنند. البته این فناوری از خواص قرارداد و الزامات احراز هویت متقابل استفاده نمی‌کند.
کارشناسان و متخصصان مختلف در تلاش هستند که برای بهبود امنیت 5G توصیه‌ها و روش‌هایی را اعلام کنند. این روش‌ها موجب می‌گردد که فضای حفاظتی و امنیتی حاصل از فناوری مورد بحث بهبود یابد و اهمیت روش‌های تست برجسته گردد.
 

لازم به ذکر است که شبکه‌های بی‌سیم مانند 5G ممکن است که همیشه دچار مسائل و مشکلات امنیتی باشند زیرا مهاجمانی که در این زمینه فعال هستند، می‌کوشند که از ساده‌ترین روش‌های ممکن برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.
 
نسل پنجم اتصال بی‌سیم می‌تواند سرعت بی‌نظیری را برای کاربران به ارمغان آورد به صورتی که میلیاردها بیت داده تنها در یک ثانیه جا‌به‌جا خواهند شد، ولی در کنار این مزایای عالی، مراقبت و حفاظت از داده‌ها نیز اهمیت زیادی دارد و باید با به کار بستن ترفندهای مختلف، اشکالات امنیتی موجود پوشش داده شود.
 
کد مطلب: 54600
برچسب ها: 5G حمله سایبری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام