۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲

IBM شرکت Red Hat را 34 میلیارد دلار خرید

ایتنا - سهام IBM در پنج سال گذشته یک سوم از ارزش خود را از دست داده بود، در حالی که سهام ردهت در همین دوره زمانی 170 درصد رشد یافت.
IBM شرکت Red Hat را 34 میلیارد دلار خرید

شرکت IBM اعلام کرد که، در راستای تنوع بخشی به سخت‌افزار تکنولوژیش و مشاوره دادن به کسب و کارها درباره محصولات و خدمات دارای سوددهی بالاتر، شرکت نرم‌افزاری "ردهت" را در ازای 34 میلیارد دلار، و شامل بدهی های آن، به تملک در آورده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، این معامله با فاصله زیادی، بزرگ‌ترین تملک انجام شده توسط IBM است و نشانه‌ای برجسته از تلاش های "جینی رامتی" مدیر ارشد اجرائی IBM برای بسط محصولات نرم‌افزاری مبتنی بر اشتراک این شرکت است، به ویژه از این جهت که IBM با کاهش فروش نرم‌افزاری و کمرنگ شدن تقاضا برای سرورهای بزرگ (mainframe) مواجه است.
 
شرکت IBM، که ارزش سهامی آن در بازار 114 میلیارد دلار است، نقدا 190 دلار به ازای هر سهم برای ردهت خواهد پرداخت، که نشانگر صرف سهام 63 درصدی برای قیمت نهایی سهام در روز جمعه است.
 
تخصص ردهت، که در سال 1993 تاسیس شد، در زمینه سیستم‌های عامل لینوکس (پرکاربردترین نرم‌افزار منبع باز) است.
لینوکس در واقع به گزینه‌ای جایگزین برای نرم‌افزارهای اختصاصی تهیه شده توسط مایکروسافت توسعه داده شد.
 
رد هت، که دفتر مرکزی آن در شهر رالی ایالت کارولینای شمالی واقع است، مبالغی را از مشتریان سازمانیش بابت قابلیت‌های سفارشی، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی فنی می‌گیرد، و به این ترتیب یک منبع پرسود برای IBM از محل عواید ناشی از مشترکین فراهم می‌آورد.
 
 


رامتی، که از سال 2012 مدیرعامل IBM بوده است، در مصاحبه‌ای با رویترز گفت که ردهت یکی از معدود شرکت‌های بخش رایانش ابری است که هم شاهد رشد عایدی و هم گردش نقدی آزاد است.
 
رامتی در این مصاحبه گفت: «هدف ما از این تملک هم‌افزایی در جهت رشد بوده است، و به هیچ عنوان به دنبال هم‌افزایی هزینه‌ای نبوده‌ایم.»
 
این تملک نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌های دارای تکنولوژی قدیم‌یتر برای گسترش یافتن و کنار زدن رقبا به سراغ قرارداد بستن می‌روند، به ویژه در رایانش ابری، که در آن مشتریانی که از نرم‌افزار سازمانی استفاده می‌کنند به دنبال تثبیت روابطشان با خرده‌فروشان از طریق صرفه‌جویی پولی هستند.
 
IBM امیدوار است که این قرارداد به این شرکت برای رسیدن به آمازون، آلفابت و مایکروسافت در کسب و کار به سرعت در حال رشد ابری کمک کند.

سهام IBM در پنج سال گذشته یک سوم از ارزش خود را از دست داده بود، در حالی که سهام ردهت در همین دوره زمانی 170 درصد رشد یافت.
  
 
کد مطلب: 54594
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام