۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۲

پس از گزارش جاسوسی از آیفون، چین به ترامپ پیشنهاد داد یک گوشی هواوی داشته باشد

ایتنا - از آنجا که این گوشی امن نیست، ممکن است جاسوسان چینی و روسی تماس‌های تلفنی وی را استراق سمع کنند.
پس از گزارش جاسوسی از آیفون، چین به ترامپ پیشنهاد داد یک گوشی هواوی داشته باشد

چین شوخ طبع شده است!
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، نیویورک تایمز از قول چند تن از دستیاران ترامپ گزارش داد که رییس‌جمهور ترامپ گاهی بر استفاده از یک آیفون غیرایمن تاکید دارد. به نوشته این روزنامه از آنجا که این گوشی امن نیست ممکن است جاسوسان چینی و روسی تماس‌های تلفنی وی را استراق سمع کنند.
 
در گزارش خبرنگار واشینگتن پست آمده است که هووا چونیینگ، معاون دپارتمان اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه چین، در واکنش به این خبر گفت: «اگر آنها خیلی نگران استراق سمع از آیفون‌ها هستند می‌توانند از هواوی استفاده کنند.»
 
اشاره هووا به هواوی، سازنده چینی گوشی، است، شرکتی که فعالیت آن در ایالات متحده به طور مداوم در حال سخت‌تر شدن است.
 
به علت فشار کنگره درباره نگرانی‌های امنیتی مطرح شده از سوی کارشناسان اطلاعاتی آمریکا، طرح‌های این شرکت چینی تولیدکننده اسمارتفون برای توسعه فعالیت‌هایش در آمریکا به مانع برخورده است.
AT&T و ورایزون اوایل سال جاری برای همکاری با این شرکت در زمینه پشتیبانی از گوشی‌هایش پا پس کشیدند و Best Buy فروش دستگاه‌های ساخت این شرکت را متوقف کرد. در تابستان هم رییس‌جمهور ترامپ رسما همه استفاده‌ها از محصولات هواوی در دولت این کشور را ممنوع کرده است.
 
 


این سخنگوی دولت چین به شکلی طعنه‌آمیز نقل قول رایج ترامپ را مورد استفاده قرار داده و گفت که این ادعا که چین از گوشی ترامپ جاسوسی می‌کند «خبر جعلی» است.
 
فردای انتشار خبر استفاده ترامپ از آیفون ناامن شخصیش، وی این اتهام را تکذیب کرد.
رییس‌جمهور آمریکا در توئیترش نوشت: «من فقط از گوشی‌های دولتی استفاده می‌کنم، و فقط یک تلفن همراه دولتی دارم که به ندرت از آن استفاده می‌کنم. این داستان به شدت دروغ است!»
 
چه بسا ژی جینپنگ رییس‌جمهور چین، که ترامپ می‌گوید با او رابطه‌ای بسیار خوب دارد، با یک Mate P20 Pro هواوی رییس‌جمهور آمریکا را وسوسه کند و او را به استفاده از آن متقاعد کند.
در این مقطع، وقتی از جنبه امنیت ملی به این داستان نگاه کنیم، ممکن است تفاوت چندانی بین آن گوشی و گوشی شخصی مورد استفاده فعلی ترامپ وجود نداشته باشد.
 
کد مطلب: 54587
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام