۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵

شرایط رومینگ اپراتورها در اربعین

ایتنا - با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور زائران ایرانی در کشور عراق، لازم است مشترکان از شرایط و هزینه‌های رومینگ برای برقراری تماس آگاه باشند.
شرایط رومینگ اپراتورها در اربعین


به گزارش ایتنا از ایسنا، بارها گفته شده که هنگام سفر به کشورهای خارجی، برقراری ارتباط با ایران می‌تواند به دو شیوه خرید سیم‌کارت کشور مقصد یا با سیم‌کارت‌های ایرانی انجام شود. با استفاده از سیم‌کارت کشور مقصد، از تعرفه‌های آن کشور برای تماس تلفنی، ارسال پیامک و دیتا استفاده می‌شود اما درصورتی که مسافران بخواهند از سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند، تعرفه‌های رومینگ برایشان محاسبه می‌شود که ناآگاهی از این تعرفه‌ها و نحوه استفاده از رومینگ بین‌الملل می‌تواند به هزینه‌های بالا منجر شود.

با توجه به استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی در سفرهای خارجی و خصوصا حضور زوار ایرانی در کشور عراق در ایام اربعین حسینی، لازم است مشترکان از تعرفه‌های رومینگ و شرایط آن آگاه باشند تا هزینه‌های مربوط را مدیریت کنند. البته تنها درصورتی می‌توان از تعرفه‌های رومینگ استفاده کرد که سیم‌کارت شما با کشور مقصدتان دارای توافقنامه رومینگ باشد که پس از اطمینان از این موضوع، لازم است سرویس رومینگ فعال شود.

سیم‌کارت عراقی به‌صرفه‌تر است
در این راستا محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از کاهش نرخ مکالمه از ایران به عراق به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان به مناسبت اربعین خبر داده و گفته بود: با توافق صورت‌گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافته است. بر این اساس، نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳۰۰۰ تومان به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی کاهش یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات افزایش هزینه دیتای سیم‌کارت‌های ایرانی در عراق، بیان کرد: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و بویژه رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود. توصیه می‌کنم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زوار عزیز حتما از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند.

جهرمی همچنین با بیان اینکه تماس از ایران به عراق مقرون به صرفه‌تر است، اظهار کرده بود: در ساعات پیک که از ساعات غروب آغاز و تا یک بامداد ادامه می‌یابد، از تماس‌های غیرضرور بپرهیزید. علی‌رغم همه تمهیدات اپراتورهای عراقی، در مسیر نجف به کربلا در ایام منتهی به اربعین، با شلوغی مسیرهای ارتباطی مواجه خواهیم بود.

در این راستا همراه اول تعرفه تماس رومینگ بین‌الملل شامل مکالمه، پیامک و اینترنت همراه مشترکین خود در عراق را کاهش داده است و تا روز جمعه ۱۱ آبان ماه سال جاری، تعرفه مکالمه مشترکین همراه اول با ایران دقیقه ای ۲۴۹۹ تومان، مکالمه دریافتی دقیقه‌ای ۸۹۹ تومان، مکالمه با شماره داخلی عراق دقیقه‌ای ۲۴۹۹ تومان، ارسال پیامک ۸۹۹ تومان به ازایِ هر پیامک و اینترنت همراه ۴۹۹ تومان به ازای هر مگابایت محاسبه می‌شود.

ایرانسل نیز اعلام کرده که هزینه تماس با ایران و داخل عراق را برای مشترکان خود ۲۴۹۹ تومان و تماس‌های دریافتی را ۸۹۹ تومان در نظر گرفته است؛ هزینه ارسال پیامک نیز ۴۹۹ تومان است، اما دریافت پیامک برای مشترکان رایگان است. هزینه مصرف آزاد اینترنت رومینگ در کشور عراق نیز ۴۹۹ تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است.

شرایط رومینگ اپراتورها چگونه است؟
هزینه مکالمات سرویس رومینگ بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود، یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه مکالمه محاسبه می‌شود، پس بهتر است دقایق مکالمات خود را کامل کرده و بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن، از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنید تا متحمل هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط نشوید.

تعرفه‌های اعلام‌شده رومینگ در اپراتورها، شامل بخش‌های تماس با ایران، تماس با همراهان در همان کشور و دریافت تماس از طرف ایران است. در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور میزبان، هزینه مکالمه برای تماس‌گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود.

با فعال کردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه هنگام سفر می‌توان از اینترنت همراه استفاده کرد. البته بسته‌های اینترنتی اپراتورهای داخلی هنگام استفاده از سرویس رومینگ، غیرفعال می‌شود و هزینه اینترنت بر اساس حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام‌شده و هزینه استفاده از این خدمات بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه خواهد شد.
کد مطلب: 54581
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام