کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندروید پای؛ ناموفق یا ناشناخته؟

6 آبان 1397 ساعت 11:03

ایتنا - آمارها نشان می‌دهد که جدیدترین نسخه اندروید «پای» هنوز نتوانسته است جایی برای خود دست و پا کند.





چند ماه پیش بود که گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم‌عامل محبوب و پرطرفدار اندروید، به‌طور رسمی از نسخه جدید و توسعه یافته سیستم عامل اندروید (نسخه ۹.۰) ملقب به اندروید پای (Android Pie)  رونمایی کرد.

برندهای تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر جهان که از سیستم عامل اندروید برای پلت‌فرم گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، موظفند هر ساله با معرفی نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده این سیستم عامل، نسخه‌های دریافتی را با توجه به نیاز و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند تولیدشده خود، بازطراحی کرده و سپس آن را به‌صورت همگانی در دسترس عموم کاربران گوشی‌های موردنظر قرار داده و منتشر کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جدیدترین نسخه از اندروید هم‌اکنون نسخه ۹.۰ موسوم به اندروید پای (Android Pie) است که در حال حاضر کمتر از ۰.۱ درصد از سهم بازار گوشی‌های مبتنی بر اندروید را به خود اختصاص داده است ولی روند رشد اندروید اورئو اندکی بیش از پیش صعودی بوده است. تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که اندروید پای هنوز عملکرد موفقیت آمیزی را برای خود به ثبت نرسانیده با اینکه چندین ماه از معرفی و عرضه آن می‌گذرد. البته تا اینجای کار بیشتر تقصیرها بر گردن شرکت‌های تولیدکننده موبایل است که هنوز برای گوشی‌های جدید و مختلف خود این نسخه را به روزرسانی و ارائه نداده‌اند بنابراین نسخه مذکور هنوز برای خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های هوشمند در جهان غیرقابل دسترس است.

لازم به ذکر است که شرکت‌های تولیدکننده موبایل هم اکنون در حال ارائه نسخه اندروید اوریو هستند بنابراین انتظار می‌رود که زمان زیادی طول بکشد تا جدیدترین نسخه یعنی اندروید پای، قدم به گوشی‌های جدید بگذارد.
از مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به اندروید P اضافه شده و به‌طور آزمایشی برای برخی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی قابل دسترسی قرار گرفته‌است، می‌توان به بهبود رابط کاربری، قابلیت «سلامتی دیجیتال»، ویژگی اسلایس، باتری تطبیقی، روشنایی خودکار و تطبیقی و چرخش صفحه به‌صورت دستی اشاره کرد که به‌طور کلی ژست‌های حرکتی و افزونه‌های نرم‌افزاری متعددی را در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار می‌دهد و تجربه لذت‌بخش‌تری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

در این گزارش‌های جدید، همچنان اندروید نوقا (Nougat) با ۲۸ درصد، در صدر پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نسخه سیستم‌عامل اندروید قرار دارد و اندروید اوریو (Oreo) و مارشمالو (Marshmallow) نیز هر دو با ۲۱ درصد با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشته و به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم این فهرست قرار گرفته‌اند.
اندروید لالی پاپ (Lollipop)  نیز با اختصاص حدود ۱۸ درصد در چهارمین جایگاه این فهرست جای گرفته است.  


کد مطلب: 54578

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54578/اندروید-پای-ناموفق-یا-ناشناخته

ايتنا
  https://www.itna.ir