۰
plusresetminus
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۷

افزایش سود گوگل؛ کاهش سهام

ایتنا - آلفابت، به عنوان شرکت مادر گوگل با انتشار گزارش مالی سه ماهه سوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی خود اعلام کرد که موفق شده است بالغ بر ۹ میلیارد دلار سود خالص کسب کند.
افزایش سود گوگل؛ کاهش سهام


به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به آنکه همواره شرکت‌های مختلف فعال در حوزه‌های گوناگون همچون غول‌های تکنولوژی با اتمام هر فصل از سال، اقدام به انتشار گزارش مالی و ارائه عملکرد خود می‌کنند، حالا  آلفابت، شرکت مادر گوگل اعلام کرده است که از میزان ۳۳.۷۴ میلیارد دلار درآمد خود موفق شده است ۹.۱۹ میلیارد دلار سود خالص کسب کند که این خود به وضوح نشان‌دهنده عملکرد موفقیت آمیز این شرکت بزرگ آمریکایی است.

این خبر در حالی منتشر شده است که گزارش‌های سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد این شرکت در مدت مشابه سال گذشته توانسته بود به سود خالص ۶.۷۳ میلیارد دلاری دست یابد.  

بر اساس آنچه که در وب سایت Business Insider ذکر شده است، تحلیلگران و کارشناسان پیشتر پیش‌بینی کرده بودند که آلفابت با توجه به برنامه و سرمایه‌گذاری‌های جدید و گسترده‌ای که در نظر دارد، سود خالص بیشتری را به جیب بزند و حالا عددی که خود این شرکت اعلام کرده است نشان دهنده کاهش شتاب روند صعودی آلفابت در درآمدزایی است. همین امر نیز موجب شد که ارزش سهام آلفابت تنها ساعاتی بعد از انتشار گزارش مالی این شرکت کاهشی شود.

از جمله عواملی که در کاهش درآمدزایی آلفابت تاثیرگذار بود، می‌توان به افزایش هزینه‌های نهایی و جاری این شرکت، سرمایه‌گذاری کلان در کسب و کارهای جدید و افزایش رقابت پذیری با شرکت‌های دیگر و در آخر پرداخت جریمه به رگولاتوری‌های اروپایی اشاره کرد.

گوگل در سال‌های اخیر تمرکز بیشتری بر روی فروش سخت‌افزار و ارائه سرویس‌ و خدمات ابری داشته است، ولی درآمد بیشتر از پلت‌فرم های مربوط به بخش تبلیغات از درگاه‌های مختلف نظیر مرورگر گوگل کروم، فروشگاه گوگل پلی‌استور، پست الکترونیکی جی‌میل و غیره بوده است.
کد مطلب: 54554
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام