کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آپدیت اکتبر ویندوز 10 مایکروسافت فایل‌های زیپ را هم می‌خورد

14 آبان 1397 ساعت 12:47

ایتنا - ظاهرا یک باگ قابل توجه دیگر در آپدیت اکتبر 2018 مایکروسافت برای ویندوز 10، که قرار بود باثبات باشد، رخ داده است.



ظاهرا یک باگ قابل توجه دیگر در آپدیت اکتبر 2018 مایکروسافت برای ویندوز 10، که قرار بود باثبات باشد، رخ داده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اینکوایرر، ویرایش 1809 ویندوز 10 در ابتدای این ماه عرضه شد، که مشخص شد فایلهای برخی از کاربران را تخریب می‌کند، که منتج به این شد که انتشار این به‌روزرسانی متوقف شد تا مایکروسافت علت آن را پیدا کند.
 
آن مشکل رفع شد، ولی اکنون به نظر می‌رسد که این نسخه جدید فایلهای داخل آرشیوهای زیپ را می‌بلعد. علاوه بر این، ویندوز به شما نمی‌گوید که در حال انجام این کار است، و اینکه وقتی در انجام این کار ناکام ماند آن را به شما اطلاع نمی‌دهد.
 
به عبارت دیگر، اگر شما قصد داشته‌اید فایلی را از یک آرشیو به یک دایرکتوری معمولی شیفت دهید، و این اقدام به انجام نرسد، آن فایل عملا حذف می‌شود و سیستم هم هیچ هشداری نمی‌دهد که چنین اتفاقی افتاده است.
 
عملا یعنی آن فایل حذف شده و شما هرگز از این اتفاق باخبر نخواهید شد.
 


باید ماند و دید که اینکه چگونه با وجود «برنامه اینسایدرها» که معمولا به گونه‌ای باورنکردنی کارا عمل می‌کند باز هم اینهمه باگ مهلک در محصول مایکروسافت دیده می‌شود، ولی چنین چیزی باعث بروز این پرسش می‌شود که آیا گسترش کاربران و ماشینهایی که این تست را انجام می‌دهند به اندازه کافی برای انتخاب این خطاهای آشکار کفایت می‌کند یا نه. نکته عجیب اینجاست.
 
نکته اینجاست که اینسایدرها فعالانه تشویق می‌شوند که بیلدها را بر روی ماشین اصلی خودشان تست نکنند. این طبیعتا سبب می‌شود که برخی از پیکربندیهای سخت‌افزاری تست نشوند، چرا که احتمال ندارد که اینسایدرها از دو تجهیزات کاملا پیشزفته برخوردار باشند.
 
خبر خوب برای غیراینسایدرها این است که به نظر نمی‌رسد این آپدیت خود را به کسی تحمیل کند، از اینرو اگر پیشنهاد دریافت آن را دیدید می‌توانید آن را نادیده بگیرید تا زمانی که این مشکل مایکروسافت بالاخره حل شود.
 
این آخرین به‌روزرسانی «ردستون» است. در سال آینده به‌روزرسانیهای جدید «ویندوز به عنوان سرویس» ارائه خواهد شد، که اولین مورد آن دارای عنوان جالب 19H1 خواهد بود، و گفته می‌شود که دربرگیرنده راهکاری برای کاهش سرعت ناشی از آسیبپذیری Spectre  خواهد بود.
 
 


کد مطلب: 54539

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54539/آپدیت-اکتبر-ویندوز-10-مایکروسافت-فایل-های-زیپ-هم-می-خورد

ايتنا
  https://www.itna.ir