کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حذف قابلیت باز کردن قفل گوشی پیکسل 3 با استفاده از صدا

سايت خبری ايتنا , 4 آبان 1397 ساعت 20:50

ایتنا- یکی از قابلیت‌های جدید و جالبی که در گوشی پیکسل 3 شرکت گوگل به چشم می‌خورد، امکان باز کردن قفل صفحه این گوشی با استفاده از فرمان صوتی بود. اخیرا مشخص شد که به دلیل وجود پاره‌ای از مسائل، این قابلیت حذف خواهد شد.



پس از معرفی گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس.ال مشخص شد که یک امکان کاملا جدید و عالی به این گوشی اضافه شده است.
کاربرانی که به این قابلیت و به طور کلی به گوشی پیکسل 3 علاقه‌مند بودند، به این نتیجه رسیدند که این قابلیت جدید، می‌تواند با استفاده از امکان “Voice Match” قفل صفحه گوشی را باز می‌کند.

به گزارش ایتنا به نقل از ورج، کاربران می‌توانستند با استفاده از فرمان صوتی “OK Google” به دستیار هوشمند فرمان دهند که قفل صفحه گوشی را باز کنند.
شرکت گوگل اعلام کرد که این قابلیت دیگر در صفحه پشتیبانی وجود ندارد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کاربران دیگر نمی‌توانند در گوشی‌های پیکسل 3، قفل گوشی را با گفتن “OK Google” باز کنند.»
 
به جای این قابلیت جدید، گوگل تلاش کرد که دستیار هوشمند گوگل را در صفحه نمایش گوشی در هنگام قفل فعال کند.
کاربرانی که از گوشی‌های قبلی پیکسل استفاده می‌کردند می‌توانستند از طریق پشتیبانی گوگل اسیستنت و بدون باز کردن قفل گوشی تماس بگیرند، پیامک ارسال کنند و به اپلیکیشن‌های شخص ثالث دسترسی داشته باشند.

 

در حال حاضر جای امکان تطابق صوتی در تنظیمات اسیستنت پیکسل 2 با امکان نتایج شخص صفحه نمایش در حالت قفل عوض شده است و در حال حاضر کاربران می‌توانند از امکان تطابق صوتی برای دسترسی به نتایج شخصی مانند ایمیل، تقویم، مخاطبان و یادداشت‌ها استفاده کنند.
 
گوگل کماکان علت اصلی حذف کردن این قابلیت را روشن نکرده است ولی برخی نظرات در مورد وجود اشکالات امنیتی در این قابلیت جدید وجود دارد.

علت دیگری که به نظر کارشناسان رسیده است، استند جدید پیکسل است که در هنگام اتصال، امکان استفاده از گوگل اسیستنت بدون باز کردن قفل گوشی را فراهم می‌کند.
 


کد مطلب: 54526

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54526/حذف-قابلیت-باز-کردن-قفل-گوشی-پیکسل-3-استفاده-صدا

ايتنا
  https://www.itna.ir