کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به ویژگی‌های دوربین آیفون XR

سايت خبری ايتنا , 2 آبان 1397 ساعت 13:41

ایتنا - این گوشی تنها یک لنز دارد، در حالی که آیفون XS دو تا دارد. اما دیگر چه تفاوتی بین آنها هست؟


از ویژگی‌های دوربین گوشی آیفون XR چه می‌دانید؟
این گوشی تنها یک لنز دارد، در حالی که آیفون XS دو تا دارد. اما دیگر چه تفاوتی بین آنها هست؟
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، آیفون XR از همان دوربین زاویه وسیع آیفون XS و آیفون XS Max بهره می‌برد. ولی ارزان‌تر از هر دوی این گوشی‌هاست.
اگر می‌خواهید تفاوت دوربین آیفون XR و آیفون XS را بدانید (دوربین Max دقیقا همان ویژگی‌ها و قابلیت‌های XS معمولی را دارد)، توضیحات ارائه شده در اینجا می‌تواند برای شما مفید باشد.
 
اول اینکه آنچه ما می‌دانیم بین این دو گوشی مشترک است از این قرارند:
- هر دو آیفون XR و XS دوربین یکسان 12 مگاپیکسلی زاویه وسیع دارند (26mm در f1.8) و مجهز به لرزش‌گیر تصویر اپتیکال برای عکس‌ها و ویدئوها هستند
- دوربین جلوی TrueDepth  هفت مگاپیکسلی با f2.2 و با لرزش‌گیر ویدئوی سینماتیک (1080p/720p)
- قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K  (24، 30، 60 fps) با ضبط استریو
- HDR هوشمند، راه جدید اپل برای پردازش تصاویر HDR


دوربین آیفون XR

هر دو گوشی اشتراکات زیاد دیگری نیز دارند، از جمله اینکه روند عکاسی رایانشی یکسانی دارند، از تراشه A12 Bionic و پردازنده سیگنال تصویر استفاده می‌کنند.

ولی تفاوت بزرگ آنها این است که XS  و XS Max  یک دوربین 12 مگاپیکسلی f2.4 هم در پشت دارند، که برای زوم اپتیکال 2 برابر استفاده می‌شود.
این همچنین بخش مهمی از حالت پرتره است، چرا که این لنز تله‌فوتو به ایجاد یک نقشه عمق کمک می‌کند تا مکان موضوع شما به نسبت پس‌زمینه تعیین شود.
 
ضمنا، آیفون XR لمس سه‌بعدی ندارد، این بدان معناست که اگر به استفاده از لمس سه‌بعدی عادت کرده‌اید در این گوشی نخواهید توانست برای راه‌اندازی دوربین در حالت‌های مختلف از قابلیت دسترسی سریع بهره‌مند شوید.

با فشار دادن و نگه داشتن آیکون دوربین روی آیفون XS و XS Max، شما می‌توانید به طور آنی دوربین را در حالت سلفی، حالت ضبط ویدئویی، اسکن یک کد QR یا گرفتن یک عکس پرتره قرار دهید.
  


کد مطلب: 54518

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54518/نگاهی-ویژگی-های-دوربین-آیفون-xr

ايتنا
  https://www.itna.ir