۰
plusresetminus
جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۷

گوگل سرانجام وجود موتور جست‌وجوی چینی سانسورشده را تایید کرد

ایتنا - پیچای خاطرنشان نمود که محصولات جست‌وجوی فعلی[غیر از گوگل] در چین ممکن است اطلاعات «جعلی» برای جست‌وجوی عبارتی مانند «درمان‌های سرطان» ارائه نمایند.
گوگل سرانجام وجود موتور جست‌وجوی چینی سانسورشده را تایید کرد
 
گوگل بالاخره به وجود پروژه Dragonfly خود که زمانی سری لحاظ می‌شد اعتراف کرد، پروژه‌ای که دربرگیرنده یک موتور جست‌وجوی سازگار با شرایط سانسور برای مردم چین است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، ساندار پیچای مدیرعامل گوگل، در اجلاس  Wired 25، علاوه بر تایید این پروژه از روند پیشرفت تست این موتور جست‌وجو ابراز افتخار کرد.
 
پیچای، در رد ضمنی بحث‌های پیرامون محصولی که باید منطبق با قوانین سانسور شدید دولت چین باشد، درباره نتایج جست‌وجوها در این تست گفت که «مشخص شد که ما قادر به سرویس‌دهی به بیش از 99 درصد از جستارها هستیم.»
مدیرعامل گوگل نمونه‌ای از اینکه این سرویس برای مردم چین چگونه می‌تواند مفید واقع شود ارائه کرد، و خاطرنشان نمود که محصولات جست‌وجوی فعلی[غیر از گوگل] در چین ممکن است اطلاعات «جعلی» برای جست‌وجوی عبارتی مانند «درمان‌های سرطان» ارائه نمایند.
 
پیچای توضیح داد: «حوزه‌های بسیار زیادی وجود دارند که ما می‌توانیم اطلاعات بهتری نسبت به انچه فعلا در دسترس است ارائه کنیم.»
 
پیچای مشخصا گفت که گوگل به پروژه دراگون‌فلای ادامه می‌دهد و گفت که این شرکت «به ماموریتش در ارائه اطلاعات به همگان متعهد است» و خاطرنشان کرد که چین حدود 20 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است.
 
 
به نظر نمی‌رسد که مجال چندانی برای اعمال فشار از سوی کارکنان هم درباره پروژه دراگون‌فلای وجود داشته باشد.

پیچای، درباره مسائلی همچون تصمیم گوگل برای تمدید نکردن قراردادش با وزارت دفاع برای کارش در زمینه هوش مصنوعی با نام Project Maven، پیش از هر چیز تلاش کرد تا اهمیت نقش اعتراض کارکنان در این تصمیم را کمرنگ جلوه دهد.
مدیرعامل گوگل گفت: «در طی تاریخ گوگل، ما امکان فراوانی برای اظهارنظر کردن به کارکنانمان داده‌ایم، ولی ما واقعا نمی‌توانیم این کمپانی را با برگزاری همه‌پرسی اداره کنیم.»
 
گوگل قبلا نسخه سانسورشده‌ای از موتور جست‌وجویش را در سال 2006 در چین راه‌اندازی کرد اما پس از آن به این جمع‌بندی رسید که سانسور کردن مورد نیاز برای اداره کردن این محصول با ارزش‌های این شرکت در تضاد اخلاقی است.
گوگل کار این سرویس را در سال 2010 متوقف کرد. اما اکنون، هشت سال پس از آن تاریخ، روشن است که این غول جست‌وجوی مستقر در آمریکا نظر بسیار متفاوتی نسبت به آن زمان دارد.
  
کد مطلب: 54515
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام