کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش جدی برای برکناری مارک زاکربرگ از ریاست فیس‌بوک

سايت خبری ايتنا , 27 مهر 1397 ساعت 21:26

ایتنا - این طرح بیشتر نمادین است، چرا که زاکربرگ به خاطر سهام غالبی که دارد حدود 60 درصد از قدرت رای‌دهی را در میان سهامداران این شرکت داراست.


سرمایه‌گذاران کلیدی فیس‌بوک به تلاش برای برکناری مارک زاکربرگ از ریاست این شرکت می‌پیوندند
این حرکت پس از آن آغاز شد که فیس‌بوک فاش ساخت که هکرها اطلاعات شخصی 29 میلیون نفر از کاربران این شرکت را به سرقت بردند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، چند تن از مسئولان ایالتی که منابع عمومی را مدیریت می‌کنند و سهمی از فیس‌بوک دارند می‌خواهند مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت، از ریاست هیئت مدیره این شبکه اجتماعی برکنار شود.
 
بر اساس این اعلامیه، خزانه‌دارهای ایالتی رودآیلند، ایلینوی و پنسیلوانیا، به همراه حسابرس شهر نیویورک، در قالب طرحی از سوی سهامداران از هیئت مدیره فیس‌بوک خواستند تا نقش رییس هیئت مدیره سمتی مستقل شود.
این پیشنهاد ابتدائا در ماه ژوئن توسط «مدیریت دارایی تریلیوم» به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران ارائه گردید.
 
این طرح البته بیشتر نمادین است. زاکربرگ به خاطر سهام غالبی که دارد حدود 60 درصد از قدرت رای‌دهی را در میان سهامداران این شرکت داراست. چنین کلاس سهامی 10 برابر قدرت رای‌دهی بیشتر نسبت به یک سهام نرمال دارد.
 
با این وجود، حرکت اخیر تاکیدی ویژه بر تردیدهای اخیر درباره رهبری فیس‌بوک دارد.
درخواست انتصاب فردی غیر از زاکربرگ به عنوان رییس، که در سال 2004 یکی از موسسان این شبکه اجتماعی در اتاق خوابگاهش در هاروارد بود، گویای ان است که برخی از خامیان قدرتمند فیس‌بوک مایلند شاهد جهت دهی جدید در این کمپانی باشند، به ویژه پس از بحران‌های متعدد اخیر.
 
 

ارائه درخواست اخیر پس از آن انجام شده که فیس‌بوک در ماه سپتامبر فاش ساخت که هکرها اطلاعات شخصی 29 میلیون نفر را به سرقت بردند.

این درخواست جمعی و طرح پیشنهادی همچنین «مدیریت نامناسب» رخدادهای اخیر را پررنگ می‌کند.
این شرکت همچنان از مداخله روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، و همچنین رسوایی کمبریج آنالیتکا (که در آن یک شرکت مشاور مستقر در بریتانیا اطلاعات 87 میلیون کاربر فیس‌بوک را بدون اجازه جمع‌آوری کرد) سرگیجه دارد.
 
خزانه‌دار ایالت ایلینوی مایکل فرریچس در این بیانیه گفته است: «ساختار حاکمیتی فیس‌بوک همچنان سرمایه‌گذارانش را در معرض ریسک قرار می‌دهد. اکنون زمان تغییر فرا رسیده است. برای بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران و حفاظت از ارزش سهامداران، ما می‌خواهیم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری بیشتری را از سوی مارک زاکربرگ نسبت به هیئت مدیره شاهد باشیم.»
 
پیشنهاد مشابهی برای انتصاب یک رییس مستقل پارسال ارائه گردید ولی به تصویب نرسید. پیشنهاد جدید برای رایگیری در جلسه سالانه سهامداران فیس‌بوک در مه 2019 ارائه گردیده است.
 
 


کد مطلب: 54482

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54482/تلاش-جدی-برکناری-مارک-زاکربرگ-ریاست-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir