کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه متوجه شوید که آیا حساب فیس‌بوک شما هم هک شده یا نه

1 آبان 1397 ساعت 9:56

ایتنا - گزارشگر نیویورک تایمز اسکرین‌شا‌ت‌هایی از حساب خودش را توئیت کرده است، که نشان می‌دهد همه نوع داده‌های شخصی – از جمله آدرس، شماره تلفن، و تاریخ تولد وی – مورد دسترسی هکر قرار گرفته بوده است.



هکرها به حساب‌های بیست و نه میلیون کاربر فیس‌بوک دسترسی یافته‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، فیس‌بوک مدعیست که یک جزئیات مهم را می‌تواند در اختیار کاربرانش قرار دهد: آیا شما از جمله قربانیان این هک بوده اید یا نه.
 
روش چک کردن آن به این صورت است: ابتدا، پس از لاگین کردن به حساب فیس‌بوکتان به Help Center بروید و اسکرول کنید تا به پایین صفحه برسید. شما یکی از چند اعلان مشروح را خواهید دید.
 
در انجا این پیام را خواهید یافت: «بر مبنای آنچه تاکنون متوجه شده‌ایم، حساب فیس‌بوک شما در این حادثه امنیتی مورد دسترسی قرار نگرفته است. اگر حساب‌های فیس‌بوکی را یافتید که توسط آن مورد دسترسی قرار گرفته‌اند، ما توکن‌های دسترسی آنها را ریست خواهیم کرد و به آن حساب‌ها اعلان خواهیم داد.»
 
و اما اگر حساب شما مورد دسترسی هکرها قرار گرفته باشد یک هشدار بسیار متفاوت را خواهید دید. مشخصا فیس‌بوک به شما اطلاع خواهد داد که قاعدتا کدام اطلاعات شما مورد دسترسی قرار گرفته است.
اگر شما از طریق موبایلتان وارد حساب فیس‌بوکتان شده باشید این پیام به صورت مثال‌های ذیل خواهد بود که این کمپانی در بلاگش ارائه کرده است.
 
 

مایک ایساک گزارشگر نیویورک تایمز اسکرین‌شات‌هایی از حساب خودش را توئیت کرده است، که نشان می‌دهد همه نوع داده‌های شخصی – از جمله آدرس، شماره تلفن، و تاریخ تولد وی – مورد دسترسی هکر قرار گرفته بوده است:
 
حالا روی منفی ماجرا: اگر شما از این حمله آسیب دیده‌اید، گستره اطلاعات شخصی که مورد دسترسی آنها قرار گرفته از این قرار است.
صفحه زیر مربوط به حساب شخصی من است، که به لطف فیس‌بوک از این ماجرا متاثر شد! pic.twitter.com/aa7jaEepro
- rat king (@MikeIsaac) October 12, 2018
 
گذشته از هر چیز، فیس‌بوک این اعلانها را بر اساس آنچه «تاکنون متوجه شده است» ارائه می‌کند.
باید دید مسئولان اجرائی فیس‌بوک فردا چه چیزی را کشف خواهند کرد.
 
 


کد مطلب: 54477

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54477/چگونه-متوجه-شوید-آیا-حساب-فیس-بوک-هم-هک-شده-یا-نه

ايتنا
  https://www.itna.ir