کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سارقان در حال استفاده از Apple ID ها برای سرقت پول هستند

سايت خبری ايتنا , 21 مهر 1397 ساعت 12:39

ایتنا - از آنجا که اپل این مسئله را حل نکرده است، کاربرانی که اپل آیدی‌شان را به هرگونه روش پرداختی متصل کرده‌اند ممکن است خود را در معرض سرقت قرار داده باشند.


 
دو سرویس بزرگ پرداخت‌های دیجیتال چین، Alipay و WeChat Pay، هشدار داده‌اند که سارقان در حال استفاده از Apple ID های دستکاری‌شده برای انجام خرید با حساب‌های افراد هستند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از ورج، Alipay هشداری منتشر کرده و در آن «نکات امنیتی درباره گوشی‌های اپل» ارائه نموده است، و گفته که بارها به امید حل این مسئله با اپل تماس گرفته است.
تنسنت، که مالک WeChat Pay است، هم در بیانیه‌ای که در بلومبرگ منتشر شد وجود مشکلات مشابهی را تایید کرده است.
 
آنگونه که از ترجمه انجام شده توسط بلومبرگ پیداست، Alipay نوشته است «از آنجا که اپل این مسئله را حل نکرده است، کاربرانی که اپل آیدی خود را به هرگونه روش پرداختی (از جمله Alipay، WePay یا کارت‌های اعتباری) متصل کرده‌اند ممکن است خود را در معرض سرقت قرار داده باشند.
 


ابعاد این موضوع یا اینکه چقدر پول به علت این سرقت‌ها از دست رفته مشخص نیست.
رویترز از قول یک شبکه رسانه‌ای چینی گزارش نموده که برخی از زیان‌ها در حدود 2000 یوان، یا حدود 290 دلار، بوده‌اند.
به گفته یکی از منابع مطلع، اپل قصد دارد تا پولی که با کلاهبرداری صرف شده را برگرداند.
 
اگرچه دو شرکت مذکور با اپل در این باره تماس گرفته‌اند، روشن نیست که آیا این موضوع خاص ایرادی در سیستم ID این شرکت است یا نه.
به نظر می‌رسد که مشکلی در رابطه با سرقت اعتبارنامه‌های Apple ID  وجود داشته، که سارقان از آن برای لاگین در حساب‌های اپل و خرید کردن با استفاده از روش‌های پرداخت مرتبط، مانند Alipay و WeChat ، استفاده کرده‌اند.
 
یکی از سخنگویان اپل گفت که این شرکت مشتریان را به انتخاب گذرواژه‌ای قوی و فعالسازی احرازهویت دومرحله‌ای به منظور امنسازی حساب‌هایشان تشویق می‌کند.
  
 


کد مطلب: 54432

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54432/سارقان-حال-استفاده-apple-id-سرقت-پول-هستند

ايتنا
  https://www.itna.ir