۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰

هکرهای فیس‌بوک به چه اطلاعاتی دست پیدا کردند؟

ایتنا - اطلاعات فاش شده از کاربران قربانی شامل مواردی مانند شهر سکونت، تاریخ تولید و حداقل ۱۰ مکانی که فرد جستجو کرده یا ۱۵ موضوع جستجوی اخیر  او بوده است.
هکرهای فیس‌بوک به چه اطلاعاتی دست پیدا کردند؟

طبق تحقیقاتی در حمله هکری دو هفته قبل به فیس بوک، اطلاعات ۲۹ میلیون کاربر فاش شده و هکرها به اطلاعات دقیق تر مانند محل سکونت و تاریخ تولید ۱۴ میلیون نفر از این افراد دسترستی یافته اند.
فیس بوک اعلام کرده در نفوذ امنیتی که چندی قبل اتفاق افتاد، اطلاعات ۲۹ میلیون کاربر فاش شده است. این درحالی است که شبکه اجتماعی مذکور ابتدا اعلام کرد ۵۰ میلیون حساب کاربری تحت تاثیر این هک قرار گرفته اند. 

به گزارش ایتنا از مهر، هکرها به اسامی، آدرس ایمیل یا شماره تماس این ۲۹ میلیون حساب دسترسی یافته اند.  این درحالی است که از این تعداد حساب، اطلاعات دقیق‌تر ۱۴ میلیون کاربر فاش شده است. این اطلاعات دقیق‌تر شامل مواردی مانند شهر سکونت، تاریخ تولید و حداقل ۱۰ مکانی که فرد جستجو کرده یا ۱۵ موضوع جستجوی اخیر  او  هستند.
همچنین حساب کاربری یک میلیون نفر  نیز هک شده اما هیچ اطلاعاتی فاش نشده است.

این شبکه اجتماعی تصمیم دارد برای تمام افرادی که حساب کاربری شان هک شده، پیامی ارسال کند. به گفته فیس بوک اپلیکیشن های طرف سوم و همچنین کاربران واتس اپ و اینستاگرام از این نفوذ امنیتی در امان بوده اند.
 در حال حاضر «اف بی آی» مشغول تحقیق درباره این موضوع است اما مقامات از  آنها خواسته اند تا درباره افراد پشت این حمله گفتگویی انجام دهند.  
کد مطلب: 54428
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام