کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

MAKERphone برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که با تنها 89 دلار خودتان موبایل بسازید

سايت خبری ايتنا , 20 مهر 1397 ساعت 15:52

ایتنا - وقتی خودتان این گوشی را می‌سازید، کم و بیش چیزهایی درباره برنامه‌نویسی در محیطهایی همچون پایتون و اسکرچ و همچنین مبانی الکترونیک می‌آموزید.



در مارس 2017، آلبرت گاشاک توسعه‌دهنده 18 ساله، MAKERbuino را ارائه کرد، که یک پروژه Kickstarter آموزشی است که این امکان را برای همه فراهم می‌آورد یک کنسول گیمینگ مبتنی بر آردوینو را بسازند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، این پروژه با موفقیت چشمگیری همراه بود به طوری که 10 برابر موفق‌تر از هدف ابتدائیش عمل کرد. و اکنون، گاشاک از هر آنچه از آن تجربه آموخته برای ارائه یک پروژه بلندپروازانه‌تر استفاده کرده است: MAKERphone.
 
MAKERphone هم یک گوشی موبایل DIY مبتنی بر آردوینو است که به صورت کیتی از اجزاء ارائه می‌شود که باید آن را سر هم کنید. وقتی خودتان این گوشی را می‌سازید، کم و بیش چیزهایی درباره برنامه‌نویسی در محیطهایی همچون پایتون و اسکرچ و همچنین مبانی الکترونیک می‌آموزید.
 
 
 
MAKERphone پس از سرهم‌بندی و قابل استفاده شدن قابلیت‌های آنچنانی در حد آیفون XS در اختیار کاربر قرار نخواهد داد، ولی یک گوشی موبایل کاملا مفید خواهد بود که برای شما امکان اجرای اپ‌ها یا اجرای بازی‌ها را فراهم خواهد آورد.
لیست قطعات آن شامل یک بورد مدار، یک ماژول GSM، یک پردازنده دوهسته‌ای، یک LCD رنگی 128x160 پیکسل، آنتن و یک ماژول صدا می‌شود (که با یک جک هدفون تکمیل می‌شود، که آیفون XS از آن بی‌بهره است).  
 
از نظر ظاهری، MAKERphone به طرز غیرمنتظره‌ای نمایی باحال و البته گذشته‌نگر دارد. حتی ممکن است وقتی آن را در یک جمع علاقه‌مند از جیب در بیاورید توجه و تحسین آنها را هم باعث شود.
 
جاشاک، که اخیرا بیست سالگیش را جشن گرفت، و در همین روز هم کمپین MAKERphone آغاز شد، یک علاقه‌مند جوان است که علاقه خاصش را به یک استارتاپ تبدیل کرد.
 
وقتی از وی پرسیده شد که از روزی که اولین پروژه‌اش را ارائه کرد تاکنون چه تغییراتی رخ داده است وی گفت: «وقتی اولین Kickstarterم را ارائه گردم هنوز مدرسه می‌رفتم. ما حتی یک شرکت هم نداشتیم، فقط کمپین Kickstarter را راه انداختیم که ببینیم به کجا می‌رسد».
 
کاشاک گفت که MAKERphone در مقایسه با اولین پروژه‌اش پیچیده‌تر و آموزنده‌تر است، خطوط کد بیشتری دارد و زیباتر است.
 


همچنین، استارتاپ او یک شرکت «خودنگهدارنده» با هفت کارمند است که واقعا درآمدزایی دارد، چیزی که به نظر وی بسیار باورنکردنی است.
 
او می‌گوید که مهمترین چیزی تاکنون متوجه شده این است که «کار با اجراست که به نتیجه می‌رسد، نه صرفا ایده».
 
حداقل قیمت MAKERphone 89 دلار است، و طبق روال معمول کمپینهای Kickstarter، با پرداخت مبلغ بیشتری می‌توانید ابزارهای مضاعف و یا یک گوشی کاملا سرهمبندی‌شده را خریداری کنید (هرچند که این کار قدری هدف اولیه ارائه آن را تضعیف می‌کند)، یا باندلهای 2 یا چند تایی از MAKERphoneها را با قیمت تخفیفی تهیه نمایید.
 
 


کد مطلب: 54416

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54416/makerphone-این-امکان-فراهم-می-آورد-تنها-89-دلار-خودتان-موبایل-بسازید

ايتنا
  https://www.itna.ir