کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهکارهای محققان برای برطرف کردن حفره‌های امنیتی 5G

1 آبان 1397 ساعت 14:52

ایتنا- پژوهشگران با تلاش‌های خود توانستند حفره‌های امنیتی موجود در سیستم 5G را کشف کنند. این افراد راهکارهایی را برای برطرف کردن این حفره‌های امنیتی ارائه کردند.


امنیت شبکه سلولی پیش از این برای تماس تلفنی و اطلاعات شخصی اهمیت داشت ولی در عصر 5G، امنیت به یک مسئله حیاتی و اساسی تبدیل شده است. در آینده نزدیک، خودروها، بیمارستان‌ها، کارخانجات و کل بخش‌های شهر به شبکه 5G وابسته خواهد بود. با وجود اینکه ساختارهای 5G بر اساس سیستم‌های امنیتی پیشرفته ساخته شده است ولی پژوهشگران امنیتی توانستند حفره‌های امنیتی موجود در 5G را کشف کنند.
 
 
به گزارش ایتنا از رایورز و به نقل از ونچربیت، استاندارد 5G شامل احراز هویت و توافق کلید “AKA” است. این سیستم تضمین امنیت است که امکان اطمینان دستگاه‌ها و شبکه‌های موجود در سیستم 5G را فراهم می‌کند. سیستم AKA موجود در سیستم 5G از نسخه مورد استفاده در شبکه‌های 3G و 4G تأیید شده است. یکی از این حفره‌های امنیتی آن است که امکان مسدودسازی تکنیک فعلی وجود دارد و سپس موقعیت کاربر و دستگاه قابل رهگیری خواهد بود.
 
متاسفانه حفره‌های امنیتی مهمی در سیستم  AKA 5G وجود دارد. پژوهشگران دریافتند که حداقل میزان امنیت موجود در سیستم 5G بسیار پایین است و در حقیقت، این موضوع به خاطر پیاده سازی ضعیف استاندارد 5G است. این مسئله ممکن است باعث شود که کاربران سرکش، شارژ مصرف خود را به سایر کاربران منتقل کنند.

 
به علاوه حملات ردیابی کماکان می‌تواند برای موقعیت‌یابی تلفن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. پژوهشگران می‌توانند با استفاده از  استانداردهای سلولی بین المللی 3GPP، پروتوکل AKA را بهبود ببخشند و قبل از راه اندازی سیستم 5G در سراسر جهان، این مشکل را برطرف کنند.
 
اخیرا شرکت‌های مختلفی که در حال تلاش برای ورود به حوزه 5G هستند، تلاش کردند که این اشکال را برطرف کنند. شرکت‌های ورایزون و AT&T در تلاش هستند که تا پایان سال جاری میلادی با استفاده از شبکه 5G موبایل مبتنی بر استاندارد، حفره‌های امنیتی را برطرف کنند.


کد مطلب: 54412

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54412/راهکارهای-محققان-برطرف-کردن-حفره-های-امنیتی-5g

ايتنا
  https://www.itna.ir