کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیستم جدید انویدیا داده‌ها را 50 برابر سریع‎تر تجزیه و تحلیل می‌کند

6 آبان 1397 ساعت 17:56

ایتنا- شرکت انویدیا اعلام کرد که سیستم جدیدی طراحی و اجرا کرده است که بر اساس واحد پردازش گرافیکی (GPU) کار می‌کند و می‌تواند داده‌های موجود را پنجاه برابر سریع‌تر از سیستم‌های مشابه تجزیه و تحلیل و آنالیز نماید.


شرکت انویدیا اعلام کرد که قرار است سیستم جدید “Rapids” که بر اساس واحد پردازش گرافیکی کار می‌کند، سرعت بسیار بیشتری نسبت به موارد مشابه داشته باشد و بتواند داده‌ها و اطلاعات موجود را 50 برابر سریع‌تر از سیستم‌های مشابه آنالیز کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، “Rapids”، یک پلتفرم شتاب متن‌باز مبتنی بر واحد پردازش گرافیکی است که داده‌ها را با سرعت 50 برابر بیشتر از واحد پردازش مرکزی (CPU) پردازش می‌کند.

جف سنگ، رییس تولید در تیم زیرساخت هوش مصنوعی شرکت انویدیا اعلام کرد: «داده‌ها، نقش بسیار مهمی در هر شرکت دارند و جنبه بسیار مهم و حیاتی از هر شرکت به حساب می‌آیند. همین داده‌ها هستند که نحوه کار یک مجموعه را مشخص می‌کند و به کار آنها جهت می‌دهد.»
 
“Rapids” در دو سال گذشته در حال توسعه بود و هدف از توسعه آن توسط دانشمندان داده و کسب و کارهای بزرگ، بهره گیری از GPUها برای آنالیز حجم بسیارزیادی از داده و انجام پیش‌بینی‌های دقیق با سرعت فوق العاده بالا بود.
 

 پردازنده

یکی از کارهایی که شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از “Rapids” انجام دهند، این است که کلاهبرداری‌هایی که برای کارت‌های اعتباری اتفاق می‌افتد را با سرعت بسیار بیشتری شناسایی کنند و همچنین بتوانند رفتار مشتریان را به شکل دقیق‌تر و تخصصی‌تری درک کنند.
 
جنسن هوانگ، مدیرعامل و موسس انویدیا به تازگی اذعان داشت: «ما به مدت 35 سال متوالی تلاش کردیم که قانون مور را به شکلی دقیق اجرا کنیم و واقعا الان زمان آن به پایان رسیده است. این قانون با نیاز روزافزون افراد و شرکت‌ها به ارتقای خدمات کامپیوتری، فسخ شد و باید وارد دوره جدیدی از رایانش شد.»
 


کد مطلب: 54405

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54405/سیستم-جدید-انویدیا-داده-ها-50-برابر-سریع-تر-تجزیه-تحلیل-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir