کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده عملی از واقعیت افزوده (AR) در ایرلاین KLM

سايت خبری ايتنا , 23 مهر 1397 ساعت 12:00

ایتنا - به کمک این اپلیکیشن، پیش از آنکه بارتان را وارد فرودگاه کنید ببینید که آیا متناسب با ضوابط حمل بار هست یا نه.



بالاخره واقعیت افزوده کاربردی واقعا مفید پیدا کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، ماه گذشته شرکت KLM Royal Dutch Airlines یک چک کیف دستی را منتشر کرد تا پیش از آنکه بارتان را وارد فرودگاه کنید ببینید که آیا متناسب با ضوابط حمل بار هست یا نه.
 
برای این کار اپلیکیشن KLM ارائه شده است.
شما اپ را باز می‌کنید، چک‌کننده بار AR  را بالا می‌آورید، تا یک چمدان مجازی ظاهر شود. در این حالت می‌توانید آن را روی بار واقعی مورد نظرتان اسکن کنید تا ببینید آیا در محدوده ابعاد چمدان آبی KLM  قرار می‌گیرد یا نه.

همین چک کیف واقعیت ترکیبی از هفته جاری بر روی اپ Messenger  نیز قابل دسترسی شده است، که شاید باعث می‌شود تنها موقعیتی باشد که در آن می‌خواهید از Messenger  برای حرف زدن با یک برند استفاده کنید.
 
AR  عمدتا برای تجربیات بازاریابی مجازی نوین مورد استفاده قرار گرفته‌اند، مانند پاپ‌آپ اخیر شرکت Air New Zealand در مرکز شهر شیکاگو که از طریق AR  نما و حسی از نیوزیلند را در اختیار افراد قرار می‌داد تا مسیر جدیدش را تبلیغ کند، و یا استفاده در تجارت الکترونیکی (اسنپ چت در حال استفاده از AR است تا کاربران بتوانند از طریق اپ دوربین از آمازون خرید کنند).

اما روش مورد استفاده قرار گرفته توسط KLM  کاربردی‌تر است. این قابلیت اندازه‌گیری ابعاد شبیه اپ Measure در iOS است، که یک خط کش مجازی را روی اشیاء واقعی قرار می‌دهد.
 


به نظر می‌رسد KLM  قابلیت AR  را به عنوان راهی برای جلب توجه به اپش، که برای کاربران امکان رزرو پرواز و خرید بلیت الکترونیکی را فراهم می‌آورد، افزوده است.
اکنون این شرکت از همین ابزار AR از طریق اپ Messenger بیزینسش استفاده می‌کند.

فیس‌بوک در ماه مه اعلام کرد که برخی از برندها قادر به استفاده از AR از طریق این پلتفرم خواهند بود.
 
این شرکت قبلا از AR  برای فراهم آوردن تجربیات نه چندان مفیدی همچون نمایی 360 درجه از هواپیمای دریم‌لاینر این شرکت استفاده کرده بود.
 
پلتفرم رزرو مسافرت Kayak نیز از چنین ابزاری بهره می‌برد که بار مسافر را با الزامات ابعاد بار در تمام ایرلان‌ها مقایسه می‌کند.
 


کد مطلب: 54391

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54391/استفاده-عملی-واقعیت-افزوده-ar-ایرلاین-klm

ايتنا
  https://www.itna.ir