۰
plusresetminus
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۹

ابتکار هکرها و طعمه چالشی!

ایتنا- به تازگی ابتکار هکرها کاربران را تشویق به فرستادن عکس برای چالشی به نام چالش عکس می‌کند و در صورت برنده شدن جوایز نقدی دریافت خواهند کرد!
ابتکار هکرها و طعمه چالشی!

کلاهبرداران اینترنتی در فضای مجازی با ایجاد صفحات و کانال در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در تلگرام و اینستاگرام با عنوان‌های مختلف مانند چالش آیفون و جوایز نفیس، به کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

با افزایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، شیوه‌های جدید کلاهبرداری هم ظاهر می‌شود. در شگردی جدید، کاربران به چالش عکس در تلگرام دعوت می‌شوند و می‌توانند با ارسال یک عکس به مدیر کانال در مسابقه شرکت کنند و گفته می‌شود درصورت اخذ امتیاز بالا، جوایز نفیسی از قبیل تلفن همراه اعطاء خواهد شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، درصورتی که‌ طی بررسی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شده که بسیاری از این صفحات و کانال­‌ها جعلی بوده و هیچ گونه ارسال جوایزی ندارند. آن‌ها به همه کاربران پیام می‌­دهند که برنده جایزه شده‌­اند و جهت ارسال جایزه درخواست واریز مبلغی را از کاربران دارند و سپس بعد از اخذ وجه آن‌ها را فریب داده و پاسخگو نیستند.

کاربران نباید به اینگونه تبلیغات جوایز در فضای مجازی توجه کنند، زیرا این امکان وجود دارد که کلاهبردان با فریب کاربران جهت دریافت مبلغ ارسال جایزه آن‌ها را به درگاه جعلی پرداخت اینترنتی هدایت کنند و اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت ببرند و حساب فرد را خالی کنند.

همچنین لازم است هنگام هرگونه پرداخت مراقب سایت‌های جعلی پرداخت (فیشینگ) باشند. مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی افراد هستند. همچنین جهت دانلود هرگونه نرم‌افزار یا اپلیکیشن از وب‌سایت‌های معتبر و شناخته‌شده استفاده کنید.

کلاهبرداران اینترنتی با سوء‌استفاده از شرایط فضای مجازی به جلب اعتماد کاربران اقدام کرده و پس از دریافت مبلغ، کالا را به مشتری ارسال نمی‌کنند و در برخی از موارد اصلا کالایی وجود ندارد. بنابراین کاربران باید در پرداخت‌های اینترنتی شناخت کافی نسبت به خرید و طرف مقابل داشته باشند و حدالمقدور پرداخت‌ها در محل صورت پذیرد.
کد مطلب: 54317
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام