۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳

آموزش کدنویسی به دختران جوان با هدف مقابله با شکاف جنسیتی

ایتنا – در دنیای فناوری اطلاعات، زنان به طرز محسوسی در اقلیت هستند و یک سازمان غیرانتفاعی می‌کوشد بر این مشکل غلبه کند.
آموزش کدنویسی به دختران جوان با هدف مقابله با شکاف جنسیتی
یک سازمان غیرانتفاعی قصد دارد با آموزش دادن مهارت‌های فناوری به دختران، از شکاف جنسیتی در دنیای فناوری اطلاعات بکاهد.
 
اصولاً سهم مشارکتی زنان در حوزه‌های مختلف مربوط به فناوری اطلاعات بسیار پایین است و برای یافتن دلایل این نابرابری جنسیتی، پژوهش‌های مختلفی صورت گرفته است.
 
واقعیت آن است که کسر کوچکی از مشاغل پردرآمد و باکیفیت فناوری اطلاعات به خانم‌ها اختصاص دارد و تعداد مردان شاغل در این حوزه به طرز قابل توجهی از زنان بیشتر است.
 
این در حالی است که در بازار آمریکا، یکی از پیش‌نیازهای اصلی ورود به بازار کار، داشتن مهارت‌های مربوط به فناوری‌های نوین است.
 
طبق آمار از هر پنج پست شغلی حرفه‌ای امور رایانه، فقط یک مورد آن به زنان می‌رسد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از شبکه خبری CNBC، در طرح جدیدی که به ابتکار رشما ساوجانی (Reshma Saujani) راه‌اندازی شده، آموزش کدنویسی و دیگر مهارت‌های مرتبط به دختران جوان، در دستور کار قرار گرفته است.
 
خانم ساوجانی که مدیر اجرایی موسسه دختران کدنویس (Girls Who Code) نیز می‌باشد، تا کنون تلاش‌های زیادی انجام داده تا حوزه فناوری را از سیطره مردان خارج سازد.
 




Girls Who Code می‌کوشد با آموزش دختران و تشویق آنها به فعالیت در حوزه‌های مختلف صنعت رایانه و فناوری، حضور پررنگ مردان را در این حوزه کمرنگ‌تر کرده و نابرابری جنسی موجود را از بین ببرد.
 
این بانوی 42 ساله سازمان غیرانتفاعی مزبور را در سال 2012 افتتاح کرد و به دنبال توانمندسازی بانوان برای حرکت در کنار مردان است.
 
وی می‌گوید وقتی من به مدارس سر می‌زدم، پسران زیادی را می‌دیدم که احتمال می‌رود در آینده استیو جابز و مارک زاکربرگ باشند. من با خودم فکر می‌کردم که دخترها کجا هستند؟
 
سازمان Girls Who Code برنامه‌ها و آموزش‌های رایگانی در اختیار دختران قرار می‌دهد که تمجید افراد و گروه‌هایی را نیز به دنبال داشته است.
 
کد مطلب: 54309
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام