کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش سرمایه‌گذاری صنایع مختلف در زمینه رایانش لبه

6 آبان 1397 ساعت 16:51

ایتنا- پژوهش‌هایی که در سال 2018 در زمینه رایانش لبه انجام گرفته است، نشان می‌دهد که صنایع مختلف دارند به سمت رایانش لبه تمایل پیدا می‌کنند و سرمایه گذاری در این زمینه رشد قابل توجهی پیدا کرده است.



به تازگی گزارش‌های مختلف و متنوعی در مورد نقش فعلی و آینده رایانش لبه منتشر می‌شود.
رايانش لبه به معناي تكنيكي است که پردازش‌ها در لبه شبکه يعني قسمت‌هاي نزديك به كاربر انجام شود.

این روند اهرم‌هایی برای راه‌اندازی زیرساخت‌های اینترنت اشیاء است که معمولا شامل پردازش سریع و بکارگیری تجهیزات برای جمع آوری و ایجاد ارتباط داده‌های حساس می‌باشد.
مدل محاسبات لبه، راه‌هایی را برای مدیریت و نظارت بر زیرساخت‌های توزیع‌شده به شهرها ارائه می‌دهد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تاپ‌تک‌نیوز، شرکت‌ها و صنایع مختلف در تلاش هستند که از مبانی سنتی رایانش توزیع‌شده جدا شوند و در عوض روی حسگرها، دوربین‌ها، دستگاه‌های کنترل از راه دور، سرورها و شبکه‌های اینترنت اشیاء کار کنند.
 
در سال 2018، پژوهش‌های مختلفی انجام شد. متخصصان فناوری به دنبال راهی بودند که بتوانند برای پیاده‌سازی فناوری رایانش لبه برنامه‌ریزی کنند.
آنها به دنبال زمینه‌هایی بودند که بتوانند بیشترین سود را از رایانش لبه برای خود فراهم کنند. در این زمینه یک نظرسنجی هم انجام شد که نتایج جالبی داشت.

 

مطابق نتایج منتشره، 52 درصد از شرکت‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، از فناوری رایانش لبه استفاده می‌کنند و 51 درصد از شرکت کنندگان قصد داشتند که فناوری رایانش لبه را در دوازده ماه آینده در شرکت خود پیاده کنند.

البته راهکارهای لبه بنا به کسب و کار، فرق می‌کند. 52 درصد از شرکت کنندگان از این فناوری در عرصه دستگاه موبایل و لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و 47 درصد از این حوزه برای سرورهای از راه دور استفاده می‌کنند.
 
در آینده‌ای نزدیک شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند که با سرمایه‌گذاری در عرصه رایانش لبه، کسب و کار خود را بهبود بخشند.
با این فناوری، کسب و کارها می‌توانند تجهیزات خود را نظارت و نگهداری نمایند و دیگر نیازی به نقل و انتقال کارکنان برای تعمیرات و نگهداری نخواهد بود. با این فناوری می‌تواند امکانات فیزیکی را کنترل کنند.
 


کد مطلب: 54281

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54281/افزایش-سرمایه-گذاری-صنایع-مختلف-زمینه-رایانش-لبه

ايتنا
  https://www.itna.ir