۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱

آپدیت اپلیکیشن‌ها چه تاثیری در عملکرد آنها دارد؟

ایتنا - افزایش امنیت و سرعت یکی از مزایایی به شمار می‌رود که در انتظار کاربرانی است که به طور پیوسته ایپلیکیشن خود را به‌روزرسانی می‌کنند.
آپدیت اپلیکیشن‌ها چه تاثیری در عملکرد آنها دارد؟

شاید برای شما هم جمله «آیا مایل هستید این برنامه را به‌روزرسانی کنید» یک علامت خطر باشد که همیشه زمانی که نباید خودنمایی می‌کند و حسابی وقت و اینترنت شما را تلف می‌کند.
احتمالا بارها گزینه «بعدا» را انتخاب کرده‌اید تا بتوانید زمان بیشتری برای خودتان بخرید اما بالاخره که چی؟ همه به خوبی می‌دانیم تا زمانی که روی «آری» کلیک نکنیم این نوتیفیکشن دست از سرمان بر نخواهد داشت پس بهتر است همان اول قورباغه‌مان را قورت دهیم تا از مواهب آن بهره‌مند شویم.

به گزارش ایتنا از مهر، اپلیکیشن‌های پر کاربردی مثل اسنپ در بازه‌های زمانی مختلف آپدیت‌هایی را برای بهبود برنامه‌های خود ارائه می‌کنند تا بتوانند خدمت‌رسانی خود را ارتقا و امنیت کاربرانشان را افزایش دهند. بنابراین ضروری است که به این پیغام‌ها توجه کنیم و در اسرع وقت به‌روز رسانی اپلیکیشن‌هایمان را در اولویت قرار دهیم. در ادامه در مورد دلایل ارائه آپدیت‌های جدید صحبت خواهیم کرد و اینکه چرا ضروری است که اپلیکیشن‌های خود را آپدیت کنیم.

چرا باید اپلیکیشن‌ها را آپدیت کنیم؟
در شروع بهتر است اشاره کنیم که اپ‌استورهای خارجی مانند گوگل‌پلی و اپ‌استور این امکان را به برنامه‌ها می‌دهند تا به طور خودکار و منظم آپدیت شوند و لازم نیست که کاربر شخصا وارد عمل شود. اما متاسفانه اپلیکیشن‌های داخلی نمی‌توانند از این مزیت استفاده کنند، بنابراین کاربران مجبور هستند عملیات به‌روزرسانی را هر بار دستی انجام دهند. اما خبر خوب این است که این به‌روزرسانی‌ها مزایای بسیاری هم برای خودمان دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

1- مزایای جدیدی در انتظار شماست
البته یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های به‌روزرسانی افزودن امکانات جدید است. شما با به‌روزرسانی اپلیکیشن خود می‌توانید از مزایای جدیدی که برای کاربران در نظر گرفته شده استفاده کنید، به طور مثال در آپدیت جدید اپلیکیشن اسنپ صفحه امتیازدهی تقویت شده و شما می‌توانید با گزارش دقیق‌تر نقاط قوت و ضعف، سفر لذتبخش‌تری را تجربه کنید.
همچنین امکان جست‌وجوی نقطه مقصد دقیق‌تر شده و حتی می‌توانید فاصله دقیق کیلومتری تا مکان مورد نظر و کاربری آن را هم جست‌وجو کنید. به طور مثال با جست‌وجوی کلمه «ملت» شما «بانک ملت»، «پارک ملت» و «خیابان ملت» را پیدا خواهید کرد و می‌توانید دقیق‌تر لوکیشن مقصد خود را مشخص کنید. قیمت‌گذاری منصفانه‌تر برای راننده و مسافر هم یکی دیگر از امکانات جدید اپلیکیشن اسنپ است. 

2- امنیت بیشتر، سرعت بالاتر
افزایش امنیت و سرعت یکی از مزایایی به شمار می‌رود که در انتظار کاربرانی است که به طور پیوسته ایپلیکیشن خود را به‌روزرسانی می‌کنند. برنامه‌نویسان تلاش می‌کنند تا در هر نسخه ایرادات و باگ‌های برنامه را برطرف کنند که این امر به بیشتر شدن امنیت کاربران کمک می‌کند و همین طور سرعت برنامه را هم افزایش می‌دهد.
هکرها همیشه در کمین اپلیکیشن‌ها هستند و وظیفه برنامه‌نویسان است که از برنامه‌ها و اطلاعات کاربران مواظبت کنند. بنابراین برای امنیت خودتان و افزایش سرعت برنامه‌تان بهتر است که برای به‌روزرسانی اپلیکیشن‌هایتان اقدام کنید. برنامه‌نویسان اسنپ هم در تلاش هستند تا در هر نسخه جدید امنیت بیشتر و سرعت بالاتری برای کاربران فراهم کنند.

۳. گوشی جدید، اپلیکیشن به‌روز شده!
نرم‌افزارها غالبا از زیرساخت‌هایی استفاده می‌کنند که خودشان در حال آپدیت شدن هستند بنابراین ضروری است که آنها نیز خود را به‌روزرسانی کنند. بنابراین گاهی ممکن است به‌روزرسانی‌ها قابلیت جدیدی را با خود به ارمغان نیاورند اما برای همخوانی با نسخه‌های جدید سیستم‌عامل و خدمات آنها ضروری باشند.

۴. رفع مشکلات موجود
رفع مشکلات و خطاهایی که وجود دارد یکی دیگر از وظایف به‌روزرسانی‌هاست. هر برنامه‌ای، هر چند جامع، ایرادات و باگ‌هایی دارد که به مرور زمان خودنمایی می‌کنند. بنابراین با به‌روزرسانی برنامه‌ها می‌توانید از این مشکلات فرار کنید. به طور مثال در آپدیت جدید اپلیکیشن اسنپ خطاهای مربوط به پرداخت آنلاین تا حدود زیادی برطرف شده است.
حذف بخش پیام‌ها و تغییر آن به اعلان در اپلیکیشن راننده اسنپ نیز یکی دیگر از تغییرات به‌روزرسانی جدید است که موجب می‌شود با استفاده از پیام هشدار به صورت آنی توجه رانندگان را به خود جلب کند.

۵. زیر ساخت‌هایی برای آینده بهتر
یکی دیگر از دلایل به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها آماده‌سازی برای امکانات آینده است. بعضی از به‌روزرسانی‌ها امکانات جدیدی برای اپلیکیشن فراهم نمی‌کنند اما زیرساخت‌های لازم برای امکانات آینده را به ارمغان می‌آورند. به طور مثال در آپدیت قبلی اپلیکیشن اسنپ زیرساخت‌های لازم برای امکان به‌روزرسانی آسان اپلیکیشن در حین سفر فراهم شد و در نسخه جدید، دیگر پیغام به‌روزرسانی در ابتدای باز کردن برنامه برای شما فرستاده نخواهد شد. در عوض هنگامی که در طول سفر هستید می‌توانید با خیال راحت بدون آنکه خللی در سفرتان ایجاد شود برنامه خود را به‌روزرسانی کنید.  
کد مطلب: 54280
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام