۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰

نوکیای جدید مجهز به اندروید پای

ایتنا - نوکیا ۷ پلاس نخستین گوشی هوشمند نوکیا خواهد بود که نسخه اندروید ۹.۰ موسوم به اندروید پای را دریافت می‌کند.
نوکیای جدید مجهز به اندروید پای

چند ماه پیش بود که گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم‌عامل محبوب و پرطرفدار اندروید، به‌طور رسمی از نسخه جدید و توسعه یافته سیستم عامل اندروید (نسخه ۹.۰) ملقب به اندروید پای  Android Pie ) )  رونمایی کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حالا با اینکه مدتی از رونمایی و انتشار نهایی این نسخه جدید از اندروید می‌گذرد، اما هنوز شرکت‌های تولیدکننده موبایل بجز گوگل، گوشی هوشمندی را که به‌صورت پیش‌فرض به اندروید پای مجهز باشد، ارائه و به بازارهای جهانی موبایل عرضه نکرده‌اند.  

برندهای تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر جهان که از سیستم عامل اندروید برای پلت‌فرم گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، موظفند هر ساله با معرفی نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده این سیستم عامل، نسخه‌های دریافتی را با توجه به نیاز و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند تولیدشده خود، بازطراحی کرده و سپس آن را به‌صورت همگانی در دسترس عموم کاربران گوشی‌های موردنظر قرار داده و منتشر کنند.

البته با اینکه گوشی‌های گوگل موسوم به پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال همواره از نخستین سری گوشی‌هایی هستند که به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید تجهیز می‌شوند، حالا به نظر می‌رسد شرکت فنلاندی نوکیا قصد دارد از گوگل سبقت گرفته و جدیدترین گوشی خود یعنی نوکیا ۷ پلاس را به نسخه ۹.۰ اندروید مجهز کند.

از مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به اندروید P اضافه شده و به‌طور آزمایشی برای برخی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی قابل دسترسی قرار گرفته‌است، می‌توان به بهبود رابط کاربری، قابلیت «سلامتی دیجیتال»، ویژگی اسلایس، باتری تطبیقی، روشنایی خودکار و تطبیقی و چرخش صفحه به‌صورت دستی اشاره کرد که به‌طور کلی ژست‌های حرکتی و افزونه‌های نرم‌افزاری متعددی را در اختیار کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار می‌دهد و تجربه لذت‌بخش‌تری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

نوکیا ۷ پلاس که گفته می‌شود با برچسب قیمتی ۴۰۰ دلار راهی به بازارهای فروش ایالات متحده آمریکا نخواهد یافت، در بازارهای آسیا و هند به فروش خواهد رسید. حالا تازه‌ترین اخبار بدست آمده نشان می‌دهد که نوکیا پس از گوگل، نخستین شرکتی خواهد بود که جدیدترین گوشی هوشمند خود را به اندروید پای مجهز می‌کند.  
کد مطلب: 54276
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام