کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هتلداران با رقیب جدیدی روبرو شده‌اند: الکسا

21 آبان 1397 ساعت 14:41

ایتنا – دستیار صوتی هوشمند آمازون می‌تواند کار متصدی پذیرش هتل را انجام دهد.



گفته می‌شود در آینده نه چندان دور، ربات‌ها و ماشین‌های خودآموز جای صاحبان برخی مشاغل را تنگ خواهند کرد.
در واقع با گذشت زمان و پیشرفت فناوری یادگیری ماشین و دیگر تکنولوژی‌های مربوط به هوش مصنوعی، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به فکر استفاده از این نوآوری در پست‌های سازمانی افتاده‌اند و همین موضوع، زنگ خطر را برای شاغلان برخی حوزه‌ها به صدا در آورده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از شبکه خبری CNBC، از جمله این افراد می‌توان به کارکنان و افراد متصدی پذیرش هتل‌ها اشاره کرد.
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که الکسا می‌تواند تا حدودی کار یک مامور پذیرش هتل را انجام دهد.
 
چندی پیش اعلام شد که شرکت آمازون با همکاری گروه هتل‌های ماریوت، کمک‌رسان هوشمند صوتی خود موسوم به الکسا را به گونه‌ای بهینه کرده که می‌تواند دستورهای صوتی میهمانان را در سطح پیشرفته برای استفاده در اتاق هتل‌ها اجرا کند.
همچنین میهمانان می‌توانند تنها با ایراد درخواست‌های خود به صورت شفاهی، با بخش خدمات یا پذیرش هتل در ارتباط باشند.
 
از سوی دیگر هتل نیز از طریق این دستگاه قادر است تا اطلاعات مورد نیاز درباره امکانات و تسهیلات خود را در اختیار میهمانان قرار دهد.
 
شاید به همین دلیل است که یکی از کارکنان هتل ماریوت در سن خوزه می‌گوید: ممکن است در آینده الکسا کار من را انجام دهد.
 




بر اساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از فناوری جدید، کاهش هزینه‌های سازمانی است چرا که طبق برخی بررسی‌های صورت گرفته در فاصله زمانی 1993 تا 2007، هر ربات جدید می‌تواند 5.6 شغل را از بین ببرد و این یعنی آزادسازی برخی منابع سازمان‌ها.
 
یک اقتصاددان می‌گوید: نیروهای انسانی ممکن است بیمار شوند، به مرخصی بروند و حتی سر به شورش و اعتراض بلند کنند، ولی ماشین‌آلات رام و سر به راه هستند، کار تعریف شده را انجام می‌دهند و از شرایط سخت کار نیز شکایتی ندارند!
 
سال گذشته موسسه مک‌کنزی گفته بود فناوری باعث می‌شود از سال 2016 تا 2030 تعداد مشاغل فعال در صنعت غذا و هتل‌داری 30 درصد کاهش یابد.
 
 


کد مطلب: 54271

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54271/هتلداران-رقیب-جدیدی-روبرو-شده-اند-الکسا

ايتنا
  https://www.itna.ir