کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاربرد 5G در خودروهای خودران، شهرهای هوشمند و جهان جدید

سايت خبری ايتنا , 17 مهر 1397 ساعت 13:45

ایتنا- یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند ما را به سمت جهانی خودکار و مستقل پیش ببرد، 5G است. این حوزه از فناوری می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها کمک کند. یکی از این زمینه‌ها خودروهای خودران است.


امروز در تمامی رسانه‌ها، صحبت از فناوری 5G است.
چندی پیش کنفرانس جهانی موبایل برگزار شد و در این کنفرانس، بسیاری از حاضران و سخنرانان، در مورد فناوری جدیدی صحبت کردند که در صورت ورود به عرصه‌های مختلف می‌تواند جهان را متحول نماید.
یکی از حوزه‌هایی که فناوری مورد بحث می‌تواند نقش خود را به شکلی شایسته ایفا کند، خودروهای خودران است.

به گزارش ایتنا به نقل از زد.دی نت، فناوری‌های مختلفی از جمله یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و فضای ابری می‌تواند بشر را به روزگاری هوشمند نزدیک‌تر سازد، اما 5G می‌تواند نقشی مهم و اساسی را ایفا کند؛ زیرا قادر است در زمینه‌های مختلفی از جمله گردآوری داده، ذخیره‌سازی، پردازش و اپلیکیشن‌ها کارآمد باشد و به بهبود سایر فناوری‌ها مانند هوش مصنوعی و فضای ابری هم کمک می‌کند.
 
فناوری 5G بر اساس میزان پیشرفت در سرعت شبکه به فروش می‌رسد.
اساسا چیزی که برای تجزیه و تحلیل لبه و فناوری‌های هوشمندی مانند اینترنت اشیاء و خودروهای خودران اهمیت دارد، سرعت شبکه است.
عامل  مهم و کلیدی که در کاربردهای اینترنت اشیاء مهم است، ارکستراسیون داده است. این عامل است که رشد اینترنت اشیاء را محدود کرده است.
 


ارکستراسیون داده برای بهبود پردازش داده و استخراج داده از این دستگاه‌ها اهمیت دارد و موجب به‌روزرسانی فضای امنیتی و سایر نرم‌افزارهای موجود در این دستگاه‌ها می‌شود.
سرعت خیلی خوب است، ولی دریافت و پردازش داده اهمیت بیشتری دارد.
حضور فناوری 5G می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله محاسبات، پردازش، پاک‌سازی و بهینه‌سازی موثر باشد.

5G می‌تواند در مکان‌نمایی خودرو و در سیستم GPS هم مفید باشد.
هر دستگاه خودروی خودران در هر هشت ساعت رانندگی باید حدود چهار ترابایت داده را پردازش کند.
به این ترتیب برای ذخیره و پردازش لحظه‌ای داده‌ها، در کنار 5G، به فضای ابری هم نیاز است. رایانش لبه برای کار لحظه‌ای روی داده‎‌ها در ناحیه وسیع و گسترده‌ای از شبکه مفید است.
 


کد مطلب: 54270

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54270/کاربرد-5g-خودروهای-خودران-شهرهای-هوشمند-جهان-جدید

ايتنا
  https://www.itna.ir