کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اضافه شدن سیستم عامل ربات به ویندوز 10

سايت خبری ايتنا , 21 مهر 1397 ساعت 14:13

ایتنا- شرکت مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد سیستم عامل ربات خود را به ویندوز 10 اضافه نماید.


در چند سال اخیر، صنعت رباتیک رشد چشمگیری داشته است و انتظار می‌رود که تا سال 2025، ارزشی حدود 500 میلیارد دلار پیدا کند.

تحلیلگران در مورد آینده این صنعت بسیار خوشبین هستند و بر این باور هستند که سرمایه‌گذاران در چند سال آینده، تلاش می‌کنند که سرمایه خود را روی این زمینه از فناوری متمرکز کنند تا بتوانند به سود بهتری برسند.

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، شرکت رباتیک “GreyOrange” در اوایل سپتامبر ارزش پلتفرم خود را به 140 میلیون دلار افزایش داد.
یکی از شرکت‌های دیگری که در این زمینه فعالیت می‌کند، “Bossa Nova” نام دارد که اخیرا ارزش شرکت خود را به 29 میلیون دلار افزایش دارد.

تمامی شرکت‌هایی که در حوزه رباتیک فعالیت می‌کنند به زودی در همین مسیر قرار می‌گیرند و ارزش شرکت خود را بالا می‌برند؛ زیرا حوزه رباتیک به زودی رشد بیشتری خواهد کرد و تبعا شرکت‌های رباتیک هم از این رشد بهره خواهند برد.
 
یکی از مسائلی که بسیاری از کسب و کارهای نوپا دنبال می‌کند، سیستم عامل ربات است.
قبلا این نوع سیستم عامل، به صورت آزمایشی در ویندوز اجرا و پشتیبانی شده بود، اما اخیرا شرکت مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد این سیستم عامل را روی ویندوز 10 پیاده کند.

 

سیستم عامل ربات یا به اختصار “ROS” یک میان‌افزار رباتیک(یعنی مجموعه‌ای از چارچوب‌های نرم‌افزاری برای توسعه نرم‌افزار ربات) است.
اگرچه سیستم عامل ربات یک سیستم عامل به معنای کامل نیست، اما سرویس‌هایی مثل فراهم کردن یک لایه انتزاعی برای سخت‌افزار، کنترل دستگاه در سطح پایین، پیاده‌سازی عملیات‌های معمول رباتیک، انتقال پیام بین فرایندها، و مدیریت بسته را فراهم می‌کند که برای خوشه‌ای از کامپیوترهای همگون طراحی شده‌ است.
 
اخیرا یک محیط شبیه‌سازی سیستم عامل ربات طراحی شده است که در سیستم اژور پیاده می‌شود و شامل مجموعه‌ای از ربات‌ها در دنیای مجازی است که از طریق “Azure IoT Hub” هدایت و هماهنگ می‌شوند.

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که برای توسعه قابلیت‌های خود در زمینه رباتیک، و افزایش بهره‌وری و بازگشت سرمایه خود در زمینه ربات‌های صنعتی قصد دارد که این سیستم عامل را به ویندوز 10 اضافه کند.

    

   در این زمینه بیشتر بخوانید:
    - شروع به کار ربات بوستون داینامیکس تحت عنوان «اسپات» + ویدئو
    - ربات انسان‌نمای اطلس؛ برنده قطعی مسابقه ربات نینجا + ویدئو
 
 
 


کد مطلب: 54255

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54255/اضافه-شدن-سیستم-عامل-ربات-ویندوز-10

ايتنا
  https://www.itna.ir