کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ITC تایید کرد که اپل پتنت کوالکام را نقض کرده ولی نیازی به ممنوعیت فروش آیفون وجود ندارد

سايت خبری ايتنا , 17 مهر 1397 ساعت 11:44

ایتنا - کوالکام «خوشحال» است قاضی ITC نقض یکی از پتنت‌هایش توسط اپل را تایید کرد، «ولی معقولانه هم نیست که با نپذیرفتن ممنوعیت فروش محصولات این شرکت اجازه ادامه تخلف داده شود».



بنا بر اعلام نظر جدید کمیسیون بازرگانی بین‌الملل ایالات متحده (ITC)، با اینکه اپل ممکن است یک حق انحصاری ثبت شده کوالکام را نقض کرده باشد ولی لزومی به ممنوعیت فروش آیفون نیست.  
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، کوالکام در اواخر سال 2017 از ITC خواسته بود به اتهام نقض پتنت مانع از فروش آیفونهایی شود که تراشه Intel 4G دارند.
توماس پندر، قاضی حقوق اجرائی، در یک حکم اولیه نهایی که در وب‌سایت ITC منتشر کرد، تایید کرد که اپل یک پتنت کوالکام مرتبط با مدیریت مصرف برق را نقض کرده است، ولی دو پتنت دیگر را نقض نکرده است.  
 
پندر در بیانیه‌اش بدون نام بردن از اپل یا کوالکام نوشت: «پیشنهاد من این است که فاکتورهای علاقه عمومی در قبال انتشار یک دستور محدود محرومسازی درباره محصولاتی که مشخص شده پتنت‌های اعلام شده در این تحقیق را نقض کرده‌اند مورد سنجش قرار بگیرند.»
 
البته کار این پرونده نهایی نشده است. پرونده در مرحله بعد به کمیسیون ITC می‌رود، و حتی ممکن است رییس‌جمهور دونالد ترامپ درباره آن اعمال نظر کند.
 
اپل در بیانیه‌ای ذکر کرده است که «کوالکام به تقاضای غیرمنصفانه خود برای کسب حق امتیاز برای تکنولوژی‌هایی که نقشی در آنها نداشته برای حفاظت از انحصارش ادامه داده است. ما خرسندیم که ITC تلاش کوالکام برای آسیب زدن به رقابت و نهایتا آسیب زدن به نوآوران و مصرف‌کنندگان آمریکایی را متوقف کرد.»
 


در این میان، دون روزنبرگ، مشاور عمومی کوالکام، در بیانیه‌ای گفت که شرکتش «خوشحال» است قاضی ITC نقض یکی از پتنت‌هایش توسط اپل را تایید کرد، «ولی معقولانه هم نیست که با نپذیرفتن ممنوعیت فروش محصولات این شرکت اجازه ادامه تخلف داده شود.»
 
وی افزود که «راه‌های بسیاری وجود دارد که اپل می‌تواند استفاده غیرقانونی از تکنولوژی ما را متوقف کند بدون اینکه تاثیری بر منافع عمومی داشته باشد. ما مشتاقانه منتظر بررسی کامل کمیسیون ITC در ماه‌های آینده می‌مانیم و به پیگیری بیش از 40 پرونده نقض پتنتی که ما در سطح جهان علیه اپل به جریان انداخته‌ایم ادامه خواهیم داد.»
 
کوالکام 88 ادعا در قالب شش پتنت را مطرح کرده بود، ولی تصمیم ITC تنها یک ادعا از یک پتنت را تایید کرد.
 
اوائل هفته جاری، کوالکام اپل را به سرقت اطلاعات محرمانه و اسرار تجاریش در رابطه با نرم‌افزار تراشه‌اش و سپس ارائه این اطلاعات به اینتل، شرکت رقیب آن در حوزه تراشه، متهم کرد.
  


کد مطلب: 54254

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54254/itc-تایید-اپل-پتنت-کوالکام-نقض-کرده-ولی-نیازی-ممنوعیت-فروش-آیفون-وجود-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir