کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادوبی، امکان شناسایی تصاویر فتوشاپی را فراهم کرد

5 آبان 1397 ساعت 10:40

ایتنا- ادوبی اعلام کرد که این توانایی را دارد که با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویری که با استفاده از نرم افزار فتوشاپ تغییراتی در آنها ایجاد شده است را شناسایی کند.


افرادی که در زمینه ویرایش تصاویر فعالیت می‌کنند، به دنبال این هستند که بتوانند از روش‌های مختلف در تصاویر تغییراتی را به وجود بیاورند. یکی از روش‌های مرسوم ویرایش تصویر، نرم‌افزار فتوشاپ است که امکان تغییر در تصاویر را به این افراد می‌دهد.
شرکت ادوبی اعلام کرد که این امکان را دارد که این تصاویر را شناسایی کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، تصاویری که به صورت حرفه‌ای و با مهارت بالا ویرایش شده باشند، رسانه‌های خبری را به اشتباه می‌اندازند؛ چرا که واقعا امکان شناسایی تصاویر جعلی وجود ندارد و فرد به راحتی به اشتباه می‌افتد.
شرکت ادوبی با اطلاع از میزان پیچیدگی این تغییرات، در تلاش است که این تصاویر جعلی را تشخیص دهد.
 
شرکت ادوبی با بررسی راهکارهای مختلف و بررسی نظرات کارشناسان، به این نتیجه رسید که باید از فناوری یادگیری ماشین استفاده کند و تصاویر فتوشاپی را شناسایی کند.
استفاده از هوش مصنوعی برای پیدا کردن تصاویر جعلی، راهی است که شرکت ادوبی برای افزایش اعتماد و اعتبار به رسانه دیجیتال انتخاب کرده است.

 

شرکت‌های معتبر دیگر مانند گوگل و فیس‌بوک در پی راهی برای شناسایی و از بین بردن اخبار جعلی هستند و به همین خاطر ادوبی به عنوان عامل سازنده نرم افزار فتوشاپ باید تلاش خود را برای تشخیص و حذف تصاویر جعلی و فتوشاپی انجام دهد تا کاربران بتوانند از امنیت بیشتری در زمینه تصاویر برخوردار باشند.
 
یکی از کارهایی که ابزار هوش مصنوعی ادوبی انجام می‌دهد این است که اگر فرضا رنگ بخشی از یک عکس، با استفاده از فتوشاپ تغییر کند یا کم‌رنگ شود، هوش مصنوعی به کلی سریع و قابل اطمینان آن را شناسایی می‌کند. هوش مصنوعی، انتقال اشیاء درون عکس و حذف آنها را به سادگی تشخیص می‌دهد.
 


کد مطلب: 54243

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54243/ادوبی-امکان-شناسایی-تصاویر-فتوشاپی-فراهم

ايتنا
  https://www.itna.ir