کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جست‌وجوگر تصویری گوگل اطلاعات تهیه‌کنندگان تصاویر را هم نمایش می‌دهد

16 مهر 1397 ساعت 15:08

ایتنا - بنظر می‌رسد این یک پیروزی برای جامعه عکاسی حرفه‌ای است.


جست‌وجوگر تصویری گوگل اطلاعات تهیه‌کنندگان تصاویر را نمایش خواهد داد. همچنین، Google Images قصد دارد تا اطلاعات اعلان کپ‌یرایت را نیز اضافه کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، با اینکه در گوگل یافتن تصویری که تا حدود زیادی همان چیزی باشد که دنبالش بوده‌اید کار ساده‌ای است، ولی همیشه یافتن اطلاعات تهیه‌کنندگان آن تصویر به آسانی انجام نمی‌شود.
ولی گوگل قصد تغییر این وضعیت را دارد، و در این راستا یک همکاری را با سازمان‌های CEPIC و IPTC با هدف افزودن ابرداده‌های مرتبط با حقوق به جستجوی تصویری آغاز کرد.   
 
اکنون وقتی شما یک تصویر را در Google Images پیدا می‌کنید، می‌توانید روی آیکون منو کلیک کنید و سپس در قسمت Image Credits خالق تصویر و اطلاعات آن را ببینید.
بطوریکه گوگل می‌گوید، در هفته‌های آینده اطلاعات اعلان کپ‌یرایت را اضافه خواهد کرد.

 


 

اندرو فینگرمن مدیرعامل PhotoShelter  در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «استفاده از استانداردهای ابرداده‌های IPTC در نتایج  Google Images به کسب اطمینان از انتساب مناسب و پشتیبانی از حقوق کپ‌یرایت عکاسان کمک خواهد کرد، و در عین حال قابلیت کشف محتوا و خالقان اثر را نیز ارتقاء می‌دهد.»
به گفته او: «این یک پیروزی برای جامعه عکاسی حرفه‌ای است»
 
گفتنی است این اقدام بخشی از تغییرات اساسی‌تر در Google Images است که این شرکت مشغول اجرای آن است.
گوگل اوایل این هفته اعلام کرد که در حال بهبود الگوریتم رنکینگ Images است، که باعث می‌شود برچسب‌های محصول به تصاویری اضافه شوند که آیتم‌هایی را نمایش می‌دهند که شما می‌توانید بخرید، و همچنین افزودن قابلیت‌های Lens به Images.  
 
اوائل سال جاری، گوگل تغییراتی در Images ایجاد کرد، که شامل حذف لینک View Image می‌شد؛ این اقدام به عنوان بخشی از حل و فصل منازعه کپ‌یرایتی با Getty Images بود.
  
 


کد مطلب: 54239

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54239/جست-وجوگر-تصویری-گوگل-اطلاعات-تهیه-کنندگان-تصاویر-هم-نمایش-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir