۰
plusresetminus
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱

گوگل متهم به دستکاری در نتایج جست‌وجوهای کاربران

ایتنا - دلیل تشکیل این جلسه نگرانی حزب جمهوری خواه امریکا در مورد غرض‌ورزی و رفتار جانبدارانه این شرکت به نفع حزب دموکرات است.
جلسه مدیر گوگل و ترامپ

ساندر پیچای مدیرعامل گوگل با ادای شهادت در کمیته قضایی کنگره آمریکا موافقت کرده است. این شهادت در اواخر سال جاری میلادی صورت می گیرد.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به طور علنی گوگل را متهم کرده بود که نتایج موتور جستجوی خود را به گونه‌ای تنظیم می کند که اخبار و مطالب منفی بر علیه وی و جمهوری خواهان منتشر شود و بیشتر به حزب دموکرات گرایش دارد.

به گزارش ایتنا از مهر، گوگل این ادعاها را رد کرده و مدیرعامل گوگل با ارسال ایمیلی برای کارکنان این شرکت به آنها هشدار داده که نباید گرایش‌های سیاسی خود را در فعالیت‌های شغلی و حرفه ای خود دخالت دهند. به نظر می رسد اقدام اخیر گوگل نیز با هدف کاهش تنش با جمهوری خواهان و کاخ سفید صورت می گیرد.

علاوه بر این کاخ سفید تایید کرده که قرار است ساندر پیچای و تعداد دیگری از مدیران شرکت‌های فناوری در جلسه‌ای با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز شرکت کنند. زمان برگزاری این جلسه اعلام نشده است.

به نظر می‌رسد مضمون اصلی سوالات در جلسه ادای شهادت در کنگره آمریکا مربوط به الگوریتم های جستجوی گوگل و میزان بی طرفی آنها باشد. همچنین پیش بینی می شود در این جلسه سوالاتی در مورد نقض حریم شخصی کاربران گوگل و دسترسی افراد و شرکت های ثالث به اطلاعات کاربران جیمیل، گوشی های اندرویدی و غیره نیز مطرح شود.
کد مطلب: 54233
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام