کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال اخراج ایلان ماسک از تسلا به اتهام کلاهبرداری

سايت خبری ايتنا , 6 مهر 1397 ساعت 12:09

ایتنا- به تازگی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا، را به کلاهبرداری متهم کرد و درخواست کرد که وی از سمتش در این شرکت خودروی الکتریکی برکنار شود.


کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اخیرا ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا، را متهم به کلاهبرداری کرد و از این شرکت فعال در زمینه خودروهای برقی خواست که وی را از سمتش کنار بگذارد.
این کمیسیون اعلام کرد که به تازگی فرد مورد بحث چند توییت اشتباه و گمراه کننده در مورد شرکت تسلا منتشر کرده است.

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، ایلان ماسک یک چهره کاملا عمومی و شناخته شده است و تاکنون نشان داده است که پشتکار فوق العاده خوبی در زمینه کاری خود دارد و شاید از دست دادن او بتواند آسیب جبران‌ناپذیری به بدنه شرکت تسلا وارد سازد.
ارزش فعلی این شرکت در بازار، حدود پنجاه میلیارد دلار است و عمده این ارزش به خاطر رهبری مدبرانه ایلان ماسک حاصل شده است.
 
شرکت تسلا اخیرا اعلام کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده که این مجوز را دارد که اتهامات جنایی را منتشر سازد نیز از شرکت خودروسازی تسلا درخواست کرد که به توییت‌های اخیر ماسک رسیدگی نماید.
با انتشار این اخبار، ارزش سهام شرکت تسلا ظرف چند ساعت پس از انتشار، دوازده درصد کاهش یافت.

 ایلان ماسک

کارل بروئر، ناشر اجرایی در شرکت پزوهشی کلی بلو بوک اذعان داشت: «وجود ایلان ماسک، با وجود تسلا فرقی ندارد و در صورتی که در این بین، ضربه‌ای به ماسک وارد شود، گویی این ضربه به تسلا وارد شده است. به همین خاطر تسلا به هیچ وجه دست به اخراج ماسک نخواهد زد.»
 
ماسک در بیانیه‌ای اظهار داشت که هیچ کار اشتباهی از او سر نزده است و اظهار داشت: «این اقدام غیرمنصفانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، به شدت مرا آشفته و مأیوس ساخته است. یکپارچگی برای من به شدت اهمیت دارد و به عنوان یک ارزش به آن می‌نگرم و به هیچ عنوان این ارزش را با خطر مواجه نمی‌کنم.»

هیئت مدیره شرکت تسلا در تأیید سخنان وی اعلام کردند که به ماسک اطمینان و اعتماد کامل دارند.
 


کد مطلب: 54221

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54221/احتمال-اخراج-ایلان-ماسک-تسلا-اتهام-کلاهبرداری

ايتنا
  https://www.itna.ir