۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶

سرقت داده و نابود کردن تجربه مشتری توسط ربات‌های نامناسب

ایتنا- مطالعات مختلف نشان می‌دهد که ربات‌های نامناسب، داده‌های ضروری را سرقت می‌کنند و همین عامل، موجب از بین رفتن تجربه مشتری می‌شود. برای محافظت از شرکت در برابر این‌گونه‌ ربات‌ها، باید اول نوع ربات مهاجم را بدانید.
سرقت داده و نابود کردن تجربه مشتری توسط ربات‌های نامناسب

هر نقطه آنلاینی از شرکت‌ها از جمله وب‌سایت‌ها، نقشه‌های موبایلی و APIها که با مشتری در ارتباط است، در معرض خطر حمله ربات‌ها قرار دارد. اما سوال اینجاست که کدام دسته از ربات‌ها، بد و نامناسب به حساب می‌آید؟
ربات‌ها نامناسب در ترافیک مشتری تداخل ایجاد می‌کند و سرانجام کار خود را با کلاهبرداری و سرقت اطلاعات به اتمام می‌رسانند. کلاهبرداری تبلیغاتی در سال 2018، از مرز 3.3 میلیارد دلار هم عبور کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، یکی از فعالیت‌هایی که ربات‌های بد انجام می‌دهند این است که اطلاعاتی که شرکت شما برای تصمیم‌گیری‌های خود استفاده می‌کند را از بین ببرند.
همکاران شما در زمینه بازاریابی و تجربه مشتری با پیگیری و دنبال کردن رفتار مشتری در تلاش هستند تا تجربه خوبی در اختیار مشتری بگذارند.
 
اگر هر سازمانی نتواند خود را در برابر حملات ربات‌های نامناسب ایمن‌سازی نماید، ممکن است تصمیمات سازمانی شرکت تحت تأثیر قرار گیرد و هزینه‌های بسیار سنگینی به همراه داشته باشد.
یکی از گام‌های مهم و اساسی برای ایمن‌سازی شرکت در برابر این‌گونه ربات‌ها، درک و فهم نوع رباتی است که به اطلاعات شما هجوم برده است.
 
 
یکی از این نوع ربات‌ها، برای خرید و فروش استفاده می‌شود. این نوع ربات با قیمت 10 دلار تا 500 دلار توسط هکرها خریداری می‌شود. قیمت این ربات به گزینه‌هایی که دارد، وابسته است.
یکی از انواع این ربات‌ها، برای دیدن تبلیغات مورداستفاده قرار می‌گیرد و از سه تا پنج میلیون دلار قیمت دارد. یک نوع ربات دیگر برای سرقت IP، جمع آوری داده و سرقت آن مورد استفاده قرار می‎‌گیرد.
 
نکته‌ای که هر شرکتی باید از آن اطلاع داشته باشد این است که در ابتدا باید انواع مختلف ربات را شناسایی کند و راهکارهای مناسب برای جلوگیری از هجوم ربات‌های نامناسب را بررسی نماید.
ابزارهای مورد نظر برای دفاع از شرکت انواع مختلفی دارد و به همین خاطر باید مطالعات مختلفی در این زمینه انجام گیرد.
 
کد مطلب: 54215
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام