۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵

بنیانگذار واتس‌اپ: با فروختن این اپ به فیس‌بوک، من حریم خصوصی کاربرانم را فروختم

ایتنا - برایان اکتون یکی از بنیانگذاران واتس‌اپ پس از آنکه فیس‌بوک اپ پیام‌رسانش را در سال 2014 به مبلغ خیره‌کننده 22 میلیارد دلار خرید به یک مولتی میلیاردر تبدیل شد.
بنیانگذار واتس‌اپ: با فروختن این اپ به فیس‌بوک، من حریم خصوصی کاربرانم را فروختم
 
برایان اکتون همچنین در ماه مارس (با هشتگ #deletefacebook) توئیت کرده بود که کاربران باید فیسبوک را، به خاطر رسوائی کمبرین آنالیتکا، حذف کنند.  
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از cnet، برایان اکتون یکی از بنیانگذاران واتس‌اپ پس از آنکه فیس‌بوک اپ پیام‌رسانش را در سال 2014 به مبلغ خیره‌کننده 22 میلیارد دلار خرید به یک مولتی میلیاردر تبدیل شد.
ولی، آنگونه که از یک پروفایل اکتون که چهارشنبه در فوربس منتشر شد پیداست، به نظر می‌رسد این تصمیم وی را مشوش کرده باشد.
 
اکتون WhatsApp را در سال 2017 ترک کرد، و جان کوم مدیرعامل آن نیز در ماه اوت همین اقدام را تکرار نمود.
به نوشته فوربس، خروج اکتون، که پیش از آنکه سهامش در فیس‌بوک به طور کامل انتقال داده شود رخ داد، 850 میلیون دلار برایش خرج در بر داشت.
 
ظاهرا اختلاف عمده با فیس‌بوک بر سر روش کسب درآمد این اپ پیام‌رسان، که 1.5 میلیارد کاربر دارد، بود.
کوم و اکتون به بکارگیری مدل تبلیغاتی هدفگذاری‌شده بسیار سودده فیس‌بوک بی‌میل بوده‌اند، مدلی که از داده‌های کاربران استفاده می‌کند تا بازاریابان بتوانند تبلیغاتشان را به طیف مشخصی از کاربران این شبکه اجتماعی نشان دهند. این عدم توافق منتج به تنش‌هایی بین مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک و شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات این کمپانی شد.
 
واتس تپ و فیس بوک

اکتون به فوربس گفت: «من حریم خصوصی کاربرانم را برای سود بیشتر فروختم. من این انتخاب را کردم و ناچار به مصالحه‌ای شدم. و هر روز با این واقعیت زندگی می‌کنم.»
 
فیس‌بوک از زمان رسوایی کمبریج آنالیتکا به طور ویژه زیر نظر عمومی بوده است؛ در این رسوایی اطلاعات شخصی 87 میلیون کاربر فیس بوک توسط یک شرکت بریتانیایی مشاوره امور دیجیتال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در آن زمان اکتون توئیت کرد: «وقتش است: #deletefacebook».
 
این اظهار نظر اکتون در بحبوحه خروج کوین سستروم و مایک کریگر بنیانگذاران مشترک اینستاگرام در هفته جاری از فیس‌بوک مطرح می‌شود.
رفتن این مدیران ظاهرا به علت درگیری‌هایشان با زاکربرگ بوده است؛ گفته می‌شود زاکربرگ در ماه‌های اخیر کنترلش بر اینستاگرام را شدیدتر کرده بود.  
 
در همین حال، دیوید مارکوس، سرپرست شعبه بلاک چین فیس‌بوک، در پستی در فیس‌بوک علیه اکتون موضع گرفت: «می‌بینم که به افراد و شرکتی حمله می‌کنی که تو را میلیاردر کرد، و سال‌ها در حد بی‌سابقه‌ای از تو حفاظت کرد و به تو جا داد، ای بی‌کلاس‌! این واقعا استاندارد کاملا جدیدی از کلاس پایین بودن است».
  
کد مطلب: 54213
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بی شرف و...نی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام