کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل کاربران را به صورت مخفیانه وارد کروم می‌کند

سايت خبری ايتنا , 11 مهر 1397 ساعت 13:02

ایتنا- منابع مختلف بر این باورند که وقتی که کاربران وارد سایت گوگل می‌شوند، گوگل آنها را به صورت مخفیانه وارد کروم می‌نماید.


شرکت گوگل تغییرات مهم و اساسی در نحوه کار کروم ایجاد کرده است، اما این موضوع یک مسئله طبیعی است و هر شرکت سازنده مرورگر دیگری ممکن است در ساختار برنامه‌های خود تغییراتی ایجاد کند و آن را بهبود دهد.
اما اشکال کار، آن است که شرکت مورد بحث هیچ اطلاعی در مورد این تغییر نداده است و عملا این کار را به صورت مخفیانه انجام داده است.

به گزارش ایتنا به نقل از زد.دی نت، چندین منبع خبری در گزارش‌های خود اعلام کردند که با شروع کار کروم 69، هر گاه یک کاربر کروم به سایت گوگل دسترسی پیدا کند، مرورگر مورد بحث، هویت گوگلی کاربر را دریافت می‌کند و آن کاربر را وارد سیستم حساب مرورگر کروم می‌نماید که این موضوع با لزوم حفظ حریم خصوصی کاربران در تناقض است.
 
این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد که  با حساب‌های گوگل وارد کروم شوند و اطلاعات مرورگر محلی (تاریخچه، رمز عبور، نشانک‌ها و غیره) را آپلود و با سرورهای گوگل و همگام‌سازی نمایند.
این موضوع چندین سال است که در کروم وجود دارد اما پیش از این، سیستم به صورت مستقل از حساب‌های گوگل کار می‌کرد و کاربر به هیچ عنوان با حساب گوگل ارتباطی نداشت و اطلاعات مرورگر کروم به سرورهای گوگل ارسال نمی‌شد.

 

اکنون و با پرده‌برداری از مکانیزم ورود جدید، تعداد بسیار زیادی از کاربران، از پنهان‌کاری گوگل عصبانی هستند و اعتقاد دارند که این اصلاح به گوگل اجازه می‌دهد که با دقت زیادی به ترافیک شخص با مرورگر و دستگاه دسترسی داشته باشد.
البته گوگل هم دفاعیه‌های خود را ارائه کرد و اثبات کرد که چنین موضوعی واقعیت ندارد.
 
مهندسان گوگل در توییتر اعلام کردند که عملیات ورود خودکار باعث نمی‌شود که اطلاعات محلی همگام‌سازی با سرورهای گوگل آغاز شود.
آنها همچنین خاطر نشان کردند که این مکانیزم به علل امنیتی اضافه شد و هدف اصلی وجود اشتراک و هماهنگی بین مرورگرها و کامپیوترها بود و ممکن بود هنگام استفاده یک یا چند کاربر از یک مرورگر، اطلاعات یک کاربر به حساب گوگل کاربر دیگر ارسال شود.
 


کد مطلب: 54173

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54173/گوگل-کاربران-صورت-مخفیانه-وارد-کروم-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir