۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵

علاقه وافر جوانان به اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات

ایتنا – بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد جوانان علاقه زیادی به کار کردن در مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات از خود نشان می‌دهند.
علاقه وافر جوانان به اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات
امروزه اشتغال به یکی از موضوعات اصلی جوامع تبدیل شده و بر همین اساس، تحقیقات مختلفی در این خصوص توسط مراکز ذیربط و نهادهای مسئول صورت می‌گیرد.
 
بررسی‌های اخیر مرکز Indeed نشان می‌دهد که اغلب جوانان آمریکایی به مشاغل حوزه فناوری اطلاعات علاقمند هستند و به طور خاص، «مهندسی یادگیری ماشین» و «توسعه دهندگی آی‌او‌اس» جزو شغل‌های رویایی آنها به شمار می‌رود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت CIO Dive، مرکز یادشده این اطلاعات را از طریق نظرسنجی از تعدادی از جوانان نسل زِد به دست آورده است.
نسل زد (Z) یا نسل اینترنت به کسانی می‌گویند که پس از سال 1996 به دنیا آمده اند و در حال حاضر 22 سال سن دارند.
 
بخش اعظم این افراد از همان سنین کودکی خود از ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال استفاده کرده‌اند و در اطراف خود با فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون وب، پیام‌رسان‌های فوری، تلفن‌های همراه و مانند اینها مواجه بوده‌اند.
 
تقریباً نیمی از 15 کار برتری که جزو شغل‌های مورد علاقه این افراد است، در حوزه فناوری اطلاعات قرار دارد که علاوه بر دو مورد فوق، برای نمونه می‌توان به مشاغلی همچون مهندسی بینایی رایانه‌ای و مهندسی صدا نیز اشاره کرد.
 




به نظر می‌رسد پس از ظهور آیفون، علاقه به اشتغال در چنین کارهایی شدت بیشری به خود گرفته است.
 
چندی پیش نیز گزارش شد که طبق بررسی‌های موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه بریتیش کلمبیا، رشد مشاغل حوزه فناوری اطلاعات هشت برابر بیشتر از دیگر مشاغل است.
 
با این حال کارهایی که به دانش عالی نیاز دارد مانند دندانپزشکی یا متخصص بیهوشی و همچنین مشاغل سرویس محور که به تحصیلات دانشگاهی نیاز ندارد و می‌توان آنها را به سرعت آموخت هم جزو علاقمندی این جوانان است.
به عبارت دیگر این عده به مشاغل غیرفنی نیز توجه نشان می‌دهند، هر چند برای موفقیت در این کارها نیز باید مهارت‌های تکنیکی جدید را بیاموزند.
 
کد مطلب: 54132
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام