کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

BMW یک موتورسیکلت خودران را برای کمک به توسعه تکنولوژی ایمنی ساخت

سايت خبری ايتنا , 3 مهر 1397 ساعت 14:20

ایتنا - شعبه موتورسیکلت‌سازی این کمپانی آلمانی در تلاش برای افزایش ایمنی موتوری، موتورسیکلتی ساخته است که خودش می‌تواند رانندگی کند.


 
خودران R1200GS روزی به سیستم‌های ایمنی فعال مربوط به موتورسیکلت‌ها مشابه با آنچه ما در حمل و نقل چهار چرخ مدرن مشاهده می‌کنیم منتهی خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، راندن یک موتورسیکلت یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های زندگی است، ولی متاسفانه با ریسک‌هایی همراه است.
بسیاری از این ریسک‌ها با تجهیزات ایمنی جدیدی همچون ABS حساس به کج شدن و کنترل پیشرفته کشش در حال کاهش هستند ولی استفاده از موتورسیکلت هنوز خیلی با آنچه سیستم‌های کمک راننده پیشرفته بر روی خودروهای مدرن قادر به آن هستند فاصله دارد.
 
BMW Motorrad، که شعبه موتورسیکلت‌سازی این کمپانی آلمانی است، برای تغییر آن کار می‌کند و در تلاش برای تحقق این هدف آنها موتورسیکلتی ساخته است که خودش می‌تواند رانندگی کند.
البته خیلی هیجان‌زده نشوید چون هدف نهایی BMW این نیست که موتورسیکلت‌های خودران را روانه جاده کند(مشابه خودروی خودران)، بلکه صرفا تمرینی برای توسعه سیستم‌هایی است تا به کاهش ریسک ناشی از کم‌توجهی در حین رانندگی کمک شود.
 


با این وجود، دیدن یک موتورسیکلت R1200GS که باری بر آن سوار است در حالی که دور یک پیست حرکت می‌کند، بدون اینکه کسی آن را براند، کم و بیش ترسناک است.
 
به نظر می‌رسد که BMW احساس می‌کند به مجهز کردن موتورهایش به چیزهایی مانند ترمز اضطراری و کمک فعال ماندن در لاین نزدیک است، که چنین چیزی می‌تواند از یک نظرگاه فنی جذاب باشد.
 

بیشتر بخوانید:
+ گزارش تصویری از یک موتورسیکلت مفهومی خودتوازنگر BMW
 
 


کد مطلب: 54120

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54120/bmw-یک-موتورسیکلت-خودران-کمک-توسعه-تکنولوژی-ایمنی-ساخت

ايتنا
  https://www.itna.ir