۰
plusresetminus
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۷
خودروی آینده:

گزارشی از یک خودروی خودران مفهومی BMW

ایتنا - iNext، یک خودروی SAV (خودروی اسپرت فعالیت‌محور) برقی و خودران است.
گزارشی از یک خودروی خودران مفهومی BMW
 
"ساشا لیکاچ" از وب‌سایت مشبل در گزارشی نگاهی انداخته است به خودروی هوشمند خودران مفهومی BMW با نام iNext که توسط این کمپانی خودروسازی در معرض دید و آشنایی اصحاب رسانه قرار داده شد.
 
به گزارش ایتنا به خبرنگاران صرفا گفته شده بود که این نه صرفا «خودروی آینده» بلکه «ایده آینده» است.
کلاوس فلوریش از شرکت BMW آنچه قرار بود در محل نمایش به خبرنگاران معرفی شود را اینگونه معرفی کرد: «این چیزی بیش از یک خودرو است».
 
خودروی BMW

این خودرو به رنگ مسی رزگلد و جلو پنجره آن شکل پروانه‌ای داشت که سنسورها و تکنولوژی آن در زیر آن مخفی بود.
از آنجا که این یک خودروی غیرآلاینده بود سیستم خنک‌کنندگی نداشت و در پشت آن لوله اگزوز وجود نداشت. ولی به هر حال چیز خیلی غیرمنتظره‌ای نداشت: دقیقا یک خودروی SAV (خودروی اسپرت فعالیت‌محور) برقی و خودران.
من فکر می‌کردم قرار است آینده را به من نشان دهند.
 
وقتی داخل خودرو رفتم، iNext ظاهری شبیه خودران Byton داشت، ولی به جای یک صفحه داشبورد که کل طول خودرو را دربرگرفته باشد، BMW از «تکنولوژی خجالتی» مینیمالیستی استفاده کرده بود که فقط وقتی ارائه می‌شود که به آن نیاز داشته باشید. به این خاطر است که فرمان خودرو، در امتداد پدال‌ها، تو می‌رود، تا کف خودرو صاف و یکدست شود. تنها صفحه‌ها در جلوی صندلی راننده هستند.
 
 خودروی BMW
iNext طراحی داخلی مینیمالیستیی دارد. فرمان عقب می‌رود. عکس از: BMW
 
ایده «فضای مطلوب» پشت طراحی داخلی یادآور ایده خودروی خودران ولوو بود، ولی با تفاوت‌هایی.
ولوو فضایی را طراحی کرده که در آن راننده امکان تهیه قوه یا حتی خواب در خودرو را دارد.
 
یک ویژگی آینده‌محورانه این خودرو این است که آینه کنار ندارد، بلکه در عوض دوربین‌های کوچکی دارد که در لبه خودرو تعبیه شده‌اند.
 
کنترل صوتی به کار رفته در آن به دستیار مجازی BMW و تشخیص چهره از دوربین‌های داخلی متصل است. حتی یک پرتوی نور تعاملی تعبیه شده در صندلی عقب وجود داشت که به روی یک کتاب می‌تابید که برای شما امکان لمس و اجرای ویدئوها بر روی صفحات را فراهم می‌آورد. یا می‌تواند صرفا یک چراغ مطالعه باشد.
 
 
کنسول وسط به شکلی طراح شده که شبیه یک میز عسلی اتاق نشیمن به نظر می‌رسد. عکس از: BMW
 
BMW می‌گوید که این خودرو یک خودروی نیمه خودران سطح 3 خواهد بود؛ این بدان معناست که این خودرو قادر به خودرانی کامل بدون مداخله انسان در تمام شرایط (که استاندارد خودرانی سطح 4 و 5 را شامل می‌شود) نخواهد بود.
 
BMW قصد دارد iNext را در سال 2021 با 33 سنسور، لیدار مبتنی بر تراشه (سیستم لیزری که قطعه خودران را هدایت می‌کند)، و یک باتری مبتنی بر خودروهای برقی «i» این شرکت تولید کند.
 
 
کد مطلب: 54114
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام