۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹

تجزیه و تحلیل موفق لهجه‌های مختلف درگوگل هوم

ایتنا- بر اساس تجزیه و تحلیل‌ها و برآوردهای مختلف، گوگل هوم در آنالیز و تشخیص لهجه‌های مختلف، نسبت به اکو یا هوم‌پاد با موفقیت بیشتری عمل کرده است.
تجزیه و تحلیل موفق لهجه‌های مختلف درگوگل هوم
تمام پلتفرم‌های صوتی به طور یکسان و مشابه ساخته نشده است و تفاوت‌های جالب و متعددی با هم دارند.
بر اساس گزارش‌های مندرج در واشنگتن پست و مطالعات مختلفی که انجام شده است، اسپیکرهای گوگل هوم نسبت به سایر اسپیکرهای موجود، در تشخیص لهجه‌های جنوبی نسبت به لهجه‌های غربی عملکرد بهتری داشته است.داده‌های اعتبارسنجی مختلف این موضوع را به خوبی نشان داده است.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم و به نقل از ونچربیت، اخیرا مطلبی منتشر که نشان می‌داد که شکاف بین لهجه‌های مختلف، حتما وجود دارد و چاره‌ای در برابر آن وجود ندارد و اتفاقا این موضوع بسیار جالب است و می‌تواند رقبای مختلف را در مقابل هم قرار دهد و زمینه پیشرفت اسپیکرهای مختلف را فراهم نماید.
 
در این زمینه، چند تست مختلف در یک آزمایشگاه انجام شد. کار این آزمایشگاه به شکلی بود که مجموعه‌ تست‌های مختلف را برای سیستم‌های خودکار تشخیص زبان توسعه می‌داد. این سیستم‌ها عملکرد و کارایی اسپیکر گوگل هوم،دستگاه آمازون اکو و هوم پاد اپل را بررسی کردند.
 

روش بررسی به این شکل بود که لهجه افراد مختلفی که در خارج از ایالات متحده به دنیا آمده بودند و بعد از آن به آمریکا مهاجرت کرده بودند، بررسی شد. برای این کار سه مجموعه داده انگلیسی با لهجه‌های هندی، چینی و آمریکایی بررسی شد و نتایج توسط افراد متخصص هم بررسی شد و تست پایانی، تست SIN بود که برای رهگیری شنوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در بین اسپیکرهای مختلف، کمترین نسبت سیگنال به نویز متعلق به گوگل هوم است.
 
اولین تست بررسی 36 کلمه با حجم و فاصله ثابت و یکسان بود. اسپیکر گوکل هوم تمام کلماتی که با لهجه آمریکایی و هندی و چینی تلفظ شده بود را جواب داد. اما هوم پاد و الکسا فقط توانستند 94 درصد از کلمات را مدیریت کنند و روی دستگاه‌های خود تست می‌کنند.
یکی از نکات مهم، این است که کسانی که با لهجه چینی حرف بزنند، با دقت بیشتری کلمات انگلیسی را تلفط می‌کنند.
 
تست دوم، سنجش آستانه تشخیص سخنان هر اسپیکر بود که در این تست گوگل هوم و اکو چنین خاصیتی دارند.
 
کد مطلب: 54106
برچسب ها: گوگل هوم اسپیکر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام