کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا اپل عجله‌ای برای عرضه یک گوشی 5G ندارد؟

2 مهر 1397 ساعت 12:30

ایتنا - ‌اولین آیفون اپل صرفا از قابلیت 2G پشتیبانی می‌کرد، در حالی که گوشی‌های شرکت‌های دیگر به شبکه سریع‌تر 3G مجهز شده بودند و اپل یک سال بعد از آن، در آیفون 3G، بود که این قابلیت را افزود.


 
در حالی که شرکت‌های مختلف تولیدکننده گوشی مدام از اهمیت 5G و رویکرد هر چه سریع‌ترشان به آن صحبت می‌کنند، ولی اپل خود را درگیر این بحث‌ها نکرده است و حتی مشخص نیست که تا سال 2020 نیز این قابلیت را به آیفون‌هایش اضافه کند یا نه.  
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، اپل ترجیح می‌دهد تا قبل از رو آوردن به تکنولوژی‌های نوظهور ببیند آنها با چه بازخوردی مواجه می‌شوند.
این شرکت در استفاده از قابلیت‌های پرداخت موبایل و شارژ بی‌سیم دیرتر از همتایان اندرویدیش عمل کرد، و در استفاده از قابلیت‌های سلولار 3G و 4G LTE نیز حداقل یک نسل عقب بود.

بیشتر تحلیلگران این صنعت پیش‌بینی می‌کنند که اپل در زمینه 5G هم دیرتر از بقیه وارد عمل شود.
 
5G نسل بعدی تکنولوژی وایرلس است که می‌رود تا دنیا را تغییر دهد. حرف و حدیث‌های بسیاری درباره 5G مطرح شده، ولی سرعت بالاتر، پاسخگویی و توانائیش برای مدیریت چند دستگاه ورای گوشی شما می‌تواند شیوه زندگی ما را دستخوش تغییر سازد.
 
اما اپل ظاهرا طبق معمول نیازی نمی‌بیند در مورد تلاش‌هایش در این حوزه نیز سر و صدایی به راه بیاندازد.
 
گوشی نسل 5

اولین آیفون اپل صرفا از قابلیت 2G پشتیبانی می‌کرد، در حالی که گوشی‌های شرکت‌های دیگر به شبکه سریع‌تر 3G مجهز شده بودند و اپل یک سال بعد از آن، در آیفون 3G، بود که این قابلیت را افزود.

به همین صورت، نخستین آیفون دارای یک اتصال 4G LTE آیفون 5 بود که در سال 2013 عرضه شد، یعنی بیش از دو سال پس از آنکه Verizon نخستین سری از گوشی‌های 4G خود را به بازار روانه کرده بود، و در حالی که در سال گذشته سازندگان اسمارتفون‌های اندرویدی به سرعت به سراغ استفاده از Gigabit LTE رفتند، اپل به تازگی در گوشی‌های جدیدش از این قابلیت استفاده کرده است.  
 
یک دلیل آن می‌تواند این باشد که استفاده از 5G هنوز چندان گسترشی نیافته، حتی در آمریکا. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2020 یا پس از آن نوبت به استفاده وسیع از این تکنولوژی نخواهد رسید.
 
البته اگر اپل مایل به ورود به این حوزه بود هم امکانش را نداشت. دلیل آن این است که مودم‌هایی که در اولین اسمارتفون‌هایی که از 5G استفاده می‌کنند، و پیش‌بینی شده در نیمه نخست سال 2019 عرضه شوند، ساخت شرکت کوالکام هستند.

اپل به خاطر بروز یک اختلاف حقوقی ناشی از روابط سابقش با کوالکوام استفاده از مودم‌های ساخت این شرکت را متوقف کرد. در عوض، از مودم‌های اینتل استفاده می‌کند.
 
اینتل، که مودم‌های آیفون را تامین می‌کند، می‌گوید که مودم 5G در نیمه دوم سال 2019 برای عرضه تجاری آماده خواهد شد، و استفاده وسیع‌تر از آن در سال 2020 خواهد بود.
 


حدس آخر این است که آیفون قصد دارد برای تولید مودم 5G خودش راسا دست به کار شود.
اپل پردازنده خودش را تولید می‌کند (که جدیدترین سری آن A12 Bionic است که در آیفون‌های 2018 مورد استفاده قرار گرفته است). همچنین، تراشه بلوتوث اختصاصی خودش را برای اتصال سریع‌تر به ایرپادها و هدفون‌های Beats دارد. و همچنین اکنون یکی از بهترین دوربین‌های اسمارتفون‌ها را تولید می‌کند.
 
ساخت یک مودم کار سختی‌ است. کوالکام چندین دهه سرگرم بهبود تجربه‌اش در ساخت مودم بوده است، و به این علت است که اینتل سال‌ها برای موفقیت در قرارداد بستن با اپل تقلا کرد. ولی اپل منابع کافی برای اختصاص دادن به این تکنولوژی را دارد تا مودمی تولید کند که تطابق خوبی با محصولاتش داشته باشد، و به قول یکی از کارشناسان «از مزیت نوآوری بر اساس جدول زمانی خودش و انجام کارهایی متفاوت را بهره‌مند باشد».
 


کد مطلب: 54104

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54104/چرا-اپل-عجله-ای-عرضه-یک-گوشی-5g-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir