۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
در آلمان؛

جنبش جالب «با من بازی کن نه با موبایل»!

ایتنا - صدها نفر با عضویت در جنبش «با من بازی کن نه با موبایل» در هامبورگ آلمان، اعتیاد به فناوری را طور دیگری بیان کردند.
جنبش جالب «با من بازی کن نه با موبایل»!

امیل 7 ساله به این موضوع فکر کرد که چگونه می‌تواند باعث شود تا والدینش به‌جای بازی با موبایل با وی بازی کرده و او را سرگرم کنند.
او با دیدن تظاهراتی در آلمان، تصمیم گرفت کمپینی را با موضوع با من بازیکن نه با موبایل راه بیندازد که از قضا مورد استقبال هم قرار گرفت و بیش از 150 نفر در روز اصلی کمپین یعنی 8 سپتامبر وی را همراهی کردند.
از سوی دیگر هزاران نفر نیز در فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی از ایده وی حمایت کرده و به‌صورت مجازی به او پیوستند. مارتین پدر 37 ساله امیل به اشپیگل گفت: دخترم دوست دارم من با او باشم و با او ارتباط برقرار کنم، چراکه من کاملاً غائب بوده و زمانی که وی به من نیاز دارد، کار دیگری انجام می‌دهم.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، موضوع اعتیاد فرزندان به ابزارهای دیجیتال و فناورانه موضوع داغ در کشورهای غربی است اما حالا به‌دوراز این موضوع، بحث درخواست کودکان از والدین مطرح‌شده که در خور اهمیت است.
در نظرسنجی اخیر بیش از 33 درصد از هزار شرکت‌کننده گفتند آرزو می‌کنند تا والدین خود را بدون ابزارهای دیجیتالی در خانه ببینند.

موضوع اصلی به گفته «ران دال» از دانشگاه کالیفرنیا این است که بچه‌ها دوست دارند والدین به‌جای توجه به موبایل و لپ‌تاپ و ... به آن‌ها توجه نشان دهند. جالب اینکه 16 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و 22 درصد از آن‌ها گفتند چند بار در یک ساعت اکانت خود را چک می‌کنند.

«جنی رادسکی» از دانشگاه میشیگان می‌گوید برخی از والدین برای فرار از پرداختن به مسائل کودکان خود را سرگرم ابزارهای دیجیتال می‌کنند و از مشکلات بچه‌های خود طفره می‌روند. از سوی دیگر بچه‌هایی که والدین خیلی فناورانه دارند، سوء رفتار بیشتری هم در جامعه دارند.

از سوی دیگر نظرها در مورد شبکه‌های اجتماعی نیز تغییریافته است. در سال 2016 بیش از 66 درصد از جوانان در یک نظرسنجی اعلام کردند شبکه‌های اجتماعی مهم است اما این رقم در سال 2018 به 57 درصد رسید. موسسه تحقیقاتی Ampere Analysis نیز اخیراً نوشت: گرایش به شبکه‌های اجتماعی در 2 سال اخیر کاملاً تغییریافته است.
کد مطلب: 54095
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام