۰
plusresetminus
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۸

دستکاری گوگل در گوشی‌های پیکسل بدون اطلاع کاربران

ایتنا- برخی از گوشی‌هایی که اندروید 9 پای را اجرا می‌کنند، توسط شرکت گوگل و از راه دور، دچار تغییراتی شده‌اند و این در حالی است که کاربران فکر می‌کنند که فضای گوشی‌هایشان خیلی امن‌ است و بعید است که از این قبیل امور انجام شود.
دستکاری گوگل در گوشی‌های پیکسل بدون اطلاع کاربران
به تازگی گروهی از افرادی که گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل و سایر دستگاه‌هایی که دارای اندروید 9 پای را در اختیار داشتند، اعلام کردند که قابلیت نرم‌افزاری ذخیره‌ انرژی در دستگاه‌های آنها به صورت خودبخود روشن شده است و اکثر افراد در روشن شدن این حالت هیچ نقش و دخالتی نداشتند.
عجیب‌تر آنکه این موضوع وقتی اتفاق افتاده است که گوشی آنها در حالت شارژ کامل و کافی قرار داشته است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، اندروید پلیس اعلام کرده است که در ابتدای کار، خیلی از افراد فکر کرده‌اند که این اتفاق، نوعی اشکال نه‌چندان‌مهم بوده است که در این نسخه از اندروید به وجود آمده است. چون این نسخه از اندروید هم به تازگی منتشر شده است و وجود چنین اشکالاتی در آن دور از ذهن نیست.

برخی از کاربران هم فکر می‌کردند که بدون اینکه خودشان متوجه شوند، این حالت را فعال کرده‌اند.
 
اما در نهایت مشخص شد که شرکت گوگل در این اتفاق نقش اساسی و مستقیم داشته است.

شرکت مورد بحث پیامی را در ردیت منتشر کرد و اعلام کرد که انجام یک فرآیند آزمایشی در قابلیت‌های ذخیره باتری باعث شده است که اشکالاتی در سیستم مورد بحث بوجود بیاید و به صورت تصادفی تنظیمات گوشی چند تن از مشتریان به صورت تصادفی تغییر کند.
 

برخی از کارشناسان تیم پیکسل این مسئله را بررسی کردند و تمام تلاش خود را برای بازگردانی تنظیمات گوشی‌ها به حالت عادی انجام دادند و سعی کردند که این کار را پیش از مرحله طلب پوزش از کاربران انجام دهند.

گفتنی است که این موضوع فقط برای گوشی‌های پیکسل نبود و هندست‌های نوکیا و سایر دستگاه‌هایی که از سیستم عامل پای استفاده می‌کردند هم در دام این مسئله گرفتار شدند.
 
وقتی حالت ذخیره باتری فعال شود، اپلیکیشن‌ها دیگر نمی‌توانند محتوای خود را به‌روزرسانی کنند، دیگر استفاده از سرویس موقعیت مکانی ممکن نخواهد بود و برخی از اطلاعیه‎‌ها با تأخیر نمایش داده می‌شوند.
 
کد مطلب: 54088
برچسب ها: گوگل اندروید Pie
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام