کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کروم لاگین با اثر انگشت را به مک‌بوک پروها و گوشی‌های اندرویدی می‌آورد

30 شهريور 1397 ساعت 14:14

ایتنا - اسکن اثر انگشت را می‌توانید به عنوان یک گزینه آسان‌تر از تایپ گذرواژه‌تان استفاده کنید، یا به عنوان یک لایه اضافی امنیتی با احرازهویت دومرحله‌ای مد نظر قرار دهید.


 
آیا ممکن است کروم‌بوک بعدی یک سنسور اثر انگشت داشته باشد؟
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، یک استفاده دیگر از سنسور اثر انگشتی که بر روی مک‌بوک پرو یا گوشی اندرویدی شما ارائه شده است: یک روش بدون نیاز به گذرواژه برای لاگین کردن در وب‌سایت‌ها و اپ‌های وب با مرورگر وب کروم.

بر اساس آنچه در یک پست بلاگ رسمی گوگل آمده است، در کروم 70 بتا، اکنون قابلیت احرازهویت وب با اثر انگشت به طور پیش‌فرض برای اندروید و MacOS ارائه شده است (فعلا چیزی امکانی برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی یا دستگاه‌های iOS ذکر نشده است).

اسکن اثر انگشت را می‌توانید به عنوان یک گزینه آسانتر از تایپ گذرواژه‌تان استفاده کنید، یا به عنوان یک لایه اضافی امنیتی با احراز هویت دومرحله‌ای مد نظر قرار دهید.
 
احراز هویت 

تصویری که گوگل در بلاگ کروم 70 بتا منتشر کرده است.
 

به نظر می‌رسد که گوگل اخیرا بر اسکن با اثر انگشت برای وب تاکید بیشتری گذاشته است.

در سال گذشته این شرکت اسکن اثر انگشت را به سیستم عامل کروم اضافه کرد(توجه داشته باشید که سیستم عامل کروم با مرورگر وب گوگل کروم فرق می‌کند، ولی هر دوی آنها ماشین‌های مرور اینترنت هستند) با وجود این واقعیت که هیچ کروم‌بوکی در حال حاضر سنسور اثر انگشت ندارد.
در ماه جاری سیستم عامل کروم در حالی رویت شد که به استفاده از حسگر اثر انگشت به عنوان یک «تجربه متفاوت» یاد کرده بود.
 
این به طور ضمنی می‌تواند نشانگر ساخت کروم‌بوکی در آینده باشد که یک اسکنر اثر انگشت دارد.

جالب اینکه، این اتفاق حدودا در زمانی اتفاق می‌افتد که شایعاتی درباره پیکسل‌بوک 2 و تبلت‌های جدید دارای سیستم عامل کروم منتشر شده است.
 
و انتشار این اخبار درست در زمانی اتفاق افتاده که گوگل دعوتنامه‌ای برای یک رویداد سخت‌افزاری در 9 اکتبر منتشر کرده است.

اولین حدسی که به ذهن متبادر می‌شود معرفی گوشی‌های پیکسل جدید است، ولی گوگل در رویداد سخت‌افزاری سال گذشته‌اش لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر را نیز معرفی کرد.
 
بر اساس تقویم گوگل، کروم 70 قاعدتا در اواسط اکتبر از حالت بتا خارج خواهد شد، از این رو این زمان‌بندی می‌تواند معقولانه باشد.
  


کد مطلب: 54087

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54087/کروم-لاگین-اثر-انگشت-مک-بوک-پروها-گوشی-های-اندرویدی-می-آورد

ايتنا
  https://www.itna.ir