۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰

پشتیبانی اینتل، مارول و کوالکام از کامپایلر “Glow” فیس‌بوک

ایتنا- اینتل، مارول، کوالکام و غیره از کامپایلر “Glow” فیس‌بوک پشتیبانی خواهند کرد. “Glow” یک کامپایلر یادگیری ماشین است که برای سرعت بخشیدن به عملکرد چارچوب‌های یادگیری عمیق طراحی شده است.
پشتیبانی اینتل، مارول و کوالکام از کامپایلر “Glow” فیس‌بوک
کامپایلر، برنامه یا مجموعه‌ای از برنامه‌های کامپیوتری است که متنی از زبان برنامه‌نویسی سطح بالا (زبان مبدأ) را به زبانی سطح پایین (زبان مقصد) تبدیل می‌کند. خروجی این برنامه ممکن است برای پردازش شدن توسط برنامه دیگری مثل پیونددهنده مناسب باشد یا فایل متنی باشد که انسان نیز بتواند آن را بخواند.
به بیان ساده، کامپایلر برنامه‌ای است که یک برنامه نوشته شده در یک زبان خاص ساخت‌یافته را خوانده و آن را به یک برنامه مقصد تبدیل می‌نماید.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، شرکت فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: « ما “Glow” را که یک چارچوب متن باز است، ایجاد کردیم تا بتوانیم از این طریق اجتماع فیس‌بوک را به سمت و سویی مناسب هدایت کنیم. این رویکرد به همکاران ما این امکان و اجازه را می‌دهد که بتوانند با استفاده از نرم افزار کامپایلر اجتماع‌محور، با سرعت بیشتری محصولات سیلیکون را برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین طراحی و بهینه سازی کنند.»
 
شرکت “Menlo Park” در یک پست وبلاگی اعلام کرد که استفاده از “Glow” بسیار آسان است.
این کامپایلر، نمودار‌های محاسباتی را از انواع و اقسام چارچوب‌های یادگیری ماشینی می‌پذیرد و با انواع متنوعی از شتاب‌دهنده‌ها کار می‌کند و امکاناتی در خود دارد که می‌تواند از انواع اهداف سخت افزاری پشتیبانی و با آنها مطابقت پیدا کند.»
 

برای کاربرد این کامپایلر می‌توان یک تخصیص‌دهنده حافظه را نام برد که می‌تواند کد را برای چندین پیکربندی‌ حافظه تولید کند.
در بین ابزارهای “Glow” یک بهینه‌ساز جبر خطی وجود دارد که بر پایه CPU کار می‌کند و کار آن، سنجش و تست دقت سخت افزار و زمان‌بندی است.
 
بخش‌های مستقل از سخت افزار این کامپایلر، بر بهینه‌سازی‌های مرتبط با ریاضیات تمرکز دارد و با مدل‌ سخت افزاری مخصوصی ارتباط ندارد.
بسته به بهینه سازی‌ها و قابلیت‌های موجود، زمان توسعه کاهش می‌یابد و مجموعه تست گسترده، اطمینان ارائه دهنده سخت افزاری در دقت کامپایلر را بهبود می‌بخشد.
 
کد مطلب: 54062
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام