۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴

از فناوری NFC در گوشی‌های هوشمند چه می‌دانید

ایتنا - فناوری NFC به کاربران امکان می‌دهد که بتوانند به‌راحتی فایل، داده و اطلاعات موردنظر خود را میان دستگاه‌های خود منتقل و جابجا کنند.
از فناوری NFC در گوشی‌های هوشمند چه می‌دانید

ماهیت و کاربرد فناوری NFC موجود در گوشی‌های هوشمند برای بسیاری از کاربران ناشناخته مانده است؛ این فناوری برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جست‌وجوی دستگاه‌های مربوطه ندارد و بسیاری از گوشی‌های هوشمند از این سامانه پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فناوری NFC یکی از قابلیت‌های برقراری ارتباط میان دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری است تا کاربران بدین وسیله بتوانند به‌راحتی فایل، داده و اطلاعات موردنظر خود را میان دستگاه‌های خود منتقل و جابجا کنند. این فناوری برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جست‌وجوی دستگاه‌های مربوطه ندارد و بسیاری از گوشی‌های هوشمند از این سامانه پشتیبانی می‌کنند.

این فناوری همچنین از امنیت بیشتری در مقایسه با بلوتوث و سایر قابلیت‌های ارتباطی برخوردار است و کاربران نیز از آن استقبال بی‌نظیری کرده‌اند. جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایل‌ها بین دو دستگاه موبایل توسط بلوتوث است که برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جست‌وجوی دستگاه‌های نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل استفاده است.

فناوری ان اف سی (NFC) یک ارتباط رمزنگاری شده بی‌سیم با برد کوتاه است که باید گوشی‌های موردنظر حداکثر در فاصله ۴ سانتی متری از یکدگیر قرار بگیرند تا در یک باند فرکانسی ۱۳.۵۶ مگاهرتز توانایی تبادل اطلاعاتی را با سرعت مطلوبی داشته باشند. این قابلیت و فناوری همچنین قابل استفاده در سامانه حمل و نقل عمومی و پرداخت‌
کد مطلب: 54048
نام شما
آدرس ايميل شما


پیروز
feedback
United States
فعلا که پولمون نمیرسه گوشی های با قابلیت nfc بخریم!!! در ثانی تو همه فروشگاه های ایران تجهیزاتش نصب نشده!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام