کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در کشتی هم موبایل راخاموش کنید!

21 شهريور 1397 ساعت 11:49

ایتنا - مسافران کشتی‌ها نیز باید همچون مسافران هواپیما به‌منظور جلوگیری از تداخل ماهواره های ردیاب کشتی، گوشی همراه خود را خاموش کنند.




به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به آنکه مهمانداران داخل هواپیما قبل از شروع فرایند پرواز از تمامی مسافران هوایی به منظور جلوگیری از ایجاد تداخل و اختلال آنتن موبایل آن‌ها با ردیاب‌های ماهواره‌ای درخواست می‌کنند که گوشی‌های همراه خود را خاموش کرده و یا برروی حالت پرواز (غیرفعال شدن سیم‌کارت) قرار دهند، جالب است بدانید مسافران سفرهای دریایی و کشتی‌های کروز و تفریحی نیز باید بدانند که هنگام سوار شدن بر کشتی و سفرهای طولانی‌تر از نیم ساعت باید گوشی‌های موبایل خود را خاموش کرده و یا در حالت پرواز ( Flight mode ) قرار دهند.

به گفته کارشناسان ارتباطات و فناوری، آنتن‌دهی گوشی‌های موبایل کاربران با شبکه رادیویی و ردیاب‌های ماهواره‌ای و اینترنتی مداخله کرده و ممکن است امنیت سفر دریایی  مذکور را به مخاطره بیاندازد.

حالت پرواز (Airplane/flight Mode) تمامی ارتباطات رادیویی (تلفن همراه)، Wi-Fi، بلوتوث و در کل تمامی عملکردهای بی‌سیم دستگاه را غیرفعال می‌کند. از همین رو بسیاری از ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی از مسافران خود بعد از سوار شدن درخواست می‌کنند که به‌منظور حفظ ایمنی پرواز و سلامت خود، گوشی همراه خود را در حالت پرواز قرار دهند تا از هرگونه ایجاد اختلال رادیویی با دستگاه‌های بی‌سیم و ردیاب هواپیما جلوگیری بعمل آورده شود.


کد مطلب: 54047

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54047/کشتی-هم-موبایل-راخاموش-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir