۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱

توصیه یک کارشناس: از داده‌های خود در اینترنت پول دربیاورید

ایتنا – یک متخصص داده می‌گوید کاربران نباید اطلاعات خود را به رایگان در اختیار شرکت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی قرار دهند.
توصیه یک کارشناس: از داده‌های خود در اینترنت پول دربیاورید
بریتانی کایزر (Brittany Kaiser) کارمند سابق شرکت کمبریج آنالیتیکا با اشاره به نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به حریم خصوصی خود، می‌گوید افراد باید بتوانند از داده‌های شخصی خود، به گونه‌ای بهتر استفاده کنند و از آن درآمد به دست آورند.
 
وی که در جریان همایش بلومبرگ در سنگاپور سخن می‌گفت، به موضوع سوءاستفاده از داده‌های شخصی افراد در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها در ماه‌های اخیر اشاره کرد و آن را فرصتی برای درآمدزایی دانست.
 
خانم کایزر که طرفدار حقوق داده است می‌گوید کاربران نباید اطلاعات شخصی‌شان را به طور رایگان در اختیار شرکت‌های بزرگ قرار دهند.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد که ثروت شرکت‌های بزرگ اینترنتی مثل فیس‎بوک بر اساس داده‌های شخصی کاربران استوار است. دارایی‌های دیجیتالی که شما هر روز تولید می‌کنید، به خود شما تعلق دارد و شما باید بتوانید آنها را در اختیار بگیرید و از آنها درآمد کسب کنید.
 



به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت بلومبرگ، این کارشناس با اشاره به این که پس از رسوایی فیس‎بوک دیگر چیزی به اسم حریم خصوصی باقی نمانده است، از کاربران خواست در برابر شبکه‌های اجتماعی یا دیگر شرکت‌های اینترنتی که داده‌های شخصی آنها را می‌خواهند تسلیم نشوند.
 
یادآور می‌شود کمبریج آنالیتیکا شرکتی است که باعث افشای رسوایی‌های اخیر فیس‎بوک شده است.
 
چندی پیش رویترز به نقل از یک منبع ناشناس گفته بود کمبریج آنالیتیکا که به اطلاعات 87 میلیون کاربر فیس‎بوک دسترسی داشته بود، امید داشت از این طریق 30 میلیون دلار سرمایه به دست آورد.
 
کد مطلب: 54017
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
افرین من هم همین نظر رو دارم :)
feedback
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم در ایران از این کارها نمیشه کرد جانم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام