کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطابق یک تحقیق، کدنویس‌ها هنوز هم عمدتا پسرها هستند

20 شهريور 1397 ساعت 13:01

ایتنا - اگر می‌خواهید بیشترین درآمد را کسب کنید، مدیریت مهندسی و DevOps جاهایی هستند که بیشترین پول را ظاهرا در آنها می‌توان یافت.


 
سایت Stack Overflow تحقیق سالانه «وضعیتِ بخش» را بر مبنای تحقیقش بر روی بیش از 100 هزار توسعه‌دهنده در نقاط مختلف جهان منتشر نموده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اینکوایرر، این سایت که یکی از بزرگ‌ترین جوامع توسعه‌دهندگان در جهان است، یکی از معدود مجریان تحقیق پیمایشی است که نمونه به اندازه کافی بزرگی که قابل جدی گرفتن باشد ارائه می‌کند.  
 
واقعیت‌های غیرمنتظره اندکی در طبقه‌بندی‌های معمول مشاهده می‌شوند، ولی برای نخستین بار در سال جاری سوال‌های DevOps و AI اضافه شدند.
 
رایج‌ترین طول مدت تجربه در کدینگ سه تا پنج سال است، که کسانی که تجربه زیر 10 سال دارند اکثریت عمده پاسخ‌دهندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
تنها 3.8 درصد آنها بیش از 30 سال تجربه داشتند و از میان آنها 1.7 درصدشان 30 سال یا بیشتر تجربه داشتند. در اینجا نیز اکثریت عمده آنها زیر 10 سال تجربه حرفه‌ای داشته‌اند.
 
اکثر این کدنویس‌ها (92.9 درصد) مرد هستند، و بیشترشان لیسانس (46.1%) یا فوق لیسانس (%22.6) دارند و همانگونه که طبیعتا انتظارش را دارید 63.7 درصد آنها از رشته علوم کامپیوتر هستند.
بیشتر آنها (49.2%) بین 25 تا 34 سال دارند و 26.1 درصد دیگر را نیز افراد کمتر از 25 سال تشکیل می‌دهند. بالای 55 ساله‌ها تنها 1.8% افراد هستند.
 


همچنین بیشتر آنها فاقد فرزند هستند(71.1%). بیش از 50 درصدشان روزی 9 تا 12 ساعت در روز را مشغول کار با یک کامپیوتر هستند، و فقط 12.5 درصدشان بیش از 2 ساعت در روز بیرون هستند.
 
معلولیت هم یکی از آمارهای جالب آن است. 8.5 درصد آنها دچار یک اختلال عاطفی/خلقی هستند. 7.8 درصدشان اضطراب دارند. 5.9% مشکلاتی در تمرکز و/یا حافظه دارند و 2.1 درصدشان اوتیسم داشتند. در مجموع، 11431 نفرشان تفاوتهای روانی با افراد نرمال داشتند.
 
جالب‌تر اینکه احتمال یادگیری مهارت‌های مضاعف به صورت خودآموز بیشتر بوده است: 86.7 درصد افراد گفتند که یک زبان، چارچوب یا ابزار جدید را خودشان یاد گرفته‌اند که عمدتا از طریق اسناد رسمی یا Stack Overflow بوده است.
 
و اما پرکاربردترین مهارت‌ها عبارت بوده‌اند از جاوا اسکریپت، HTML، CSS، SQL که توسط بیش از 50 درصد از پاسخ‌دهندگان استفاده می‌شدند، در حالی که کمتر از پنج درصد آنها از VBA، Kotlin، Scala، Groovy و Perl استفاده می‌کردند.
 
پلتفرم‌های مورد استفاده عبارت بودند از لینوکس (48.3%) و ویندوز (35.4%) و اندروید (29 درصد).
 
نتایج کامل این تحقیق در این لینک قابل مشاهده هستند.
 
ولی این نکته نیز مهم است که اگر می‌خواهید بیشترین درآمد را کسب کنید، مدیریت مهندسی و DevOps جاهایی هستند که بیشترین پول را ظاهرا در آنها می‌توان یافت. متوسط دستمزد DevOps 72 هزار دلار است. البته دانشمندان داده‌ها/متخصصان یادگیری ماشین می‌توانند انتظار درآمد 60 هزار دلاری را داشته باشند.
 
آینده آشکارا پرسود است.
 


کد مطلب: 54013

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54013/مطابق-یک-تحقیق-کدنویس-ها-هنوز-هم-عمدتا-پسرها-هستند

ايتنا
  https://www.itna.ir