۰
plusresetminus
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰

هوش مصنوعی از تروریسم و فقر جهانی خطرناک‌تر است!

ایتنا – نظرات جالب توجه یکی دیگر از مخالفان هوش مصنوعی.
هوش مصنوعی از تروریسم و فقر جهانی خطرناک‌تر است!
جیم الخلیلی (Jim Al-Khalili) فیزیکدان انگلیسی معتقد است هوش مصنوعی اگر به صورت لجام گسیخته رشد کند، می‌تواند در آینده بسیار خطرناک باشد.
 
این دانشمند 55 ساله که اصلیت عراقی دارد، هوش مصنوعی را به مراتب از تروریسم و تغییرات اقلیمی خطرناک‌تر می‌داند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، وی گفت هوش مصنوعی با پیشرفت‌های فنی بی‌سابقه ای همراه بوده که بسیار سریع و در عین حال بدون بررسی و نظارت دقیق رخ داده است.
 
پروفسور جیم الخلیلی که مدیر انجمن علمی بریتانیا موسوم به BSA و نیز یکی از مدیران دانشگاه Surrey انگلیس است، گفت: شاید اگر تا چند سال پیش از من سوال می‌شد که مهم‌ترین موضوع و معضلی که ما در آینده با آن روبرو خواهیم شد چیست؟ من می‌گفتم تغییرات اقلیمی یا یکی دیگر از چالش‌‎های بزرگی که بشریت با آن روبروست از قبیل تروریسم، مقاومت آنتی‌بیوتیکی، بیماری‌های فراگیر و فقر جهانی.
 
 
وی افزود: ولی امروز مطمئن هستم که مهم‌ترین نگرانی ما باید درباره آینده هوش مصنوعی باشد.
 
وی همچنین به موضوع خرابکاری هکرهای روسی اشاره کرد و گفت اگر هکرهای روسی توانستند بر انتخابات 2016 آمریکا تاثیر بگذارند، چه چیزی می‌تواند تروریست‌های سایبری را از هک کردن شبکه‌های برق، سیستم‌های حمل و نقل، بانک‌ها و مراکز نظامی که در آینده تحت کنترل هوش مصنوعی خواهد بود، مانع شود؟
 
یادآور می‌شود در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ بر رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون انجامید، دادستان آمریکا 12 نظامی روس را به هک کردن شبکه رایانه‌ای کلینتون متهم کرد و این عده را به برنامه‌ریزی برای دخالت در این کارزار انتخاباتی متهم نمود.
 
بر اساس این گزارش، برخی معتقدند «بیکاری» یکی دیگر از پیامدهای استفاده گسترده از هوش مصنوعی خواهد بود.
 
چندی پیش بانک مرکزی انگلیس هشدار داد که گروه‌های بزرگی از نیروی کار انگلیس در حال حاضر در معرض خطر بیکاری قرار دارند چرا که ربات‌ها و الگوریتم‌ها مشاغل را برعهده گرفته‌اند.
 
برخی نیز معتقدند سیستم‌های رباتیک و خودمختار باعث افزایش بیکاری می‌شوند و این موضوع در وهله اول کارگرانی را که از مهارت‌های کمی برخوردارند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
یکی دیگر از چالش‌‎های استفاده از هوش مصنوعی، موضوع محرمانگی اطلاعات است.
 
چندی پیش طی یک نظرسنجی که توسط KPMG صورت گرفت مشخص شد که 59 درصد شهروندان انگلیس ضمن ابراز نگرانی روزافزون نسبت به حریم خصوصی و امنیت خود، خواستار مداخله دولت و تصویب قوانین نظارتی در این خصوص شدند.
 
کد مطلب: 54001
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام